ظریف به صلاح‌الدین ربانی: از پروسۀ صلحِ ‌افغانستان حمایت می‌کنیم

گزارشگر:29 جدی 1392 - ۲۸ جدی ۱۳۹۲

وزیر امور خارجۀ ایران در دیدار با صلاح الدین ربانی رییس شورای عالی صلح افغانستان، حمایت همه‎جانبۀ کشورش را از پروسۀ صلح افغانستان ابراز داشته است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدجواد ظریف در این دیدار با گرامی‌داشت یاد وخاطرۀ شهید استاد برهان‌الدین ربانی و نقش و جایگاه برجسته وی در صحنۀ سیاسی افغانستان، بر موضع ایران در حمایت از وحدت و یکپارچگی و روند توسعه سیاسی و اقتصادی افانستان تاکید کرد.mandegar-3
آقای ظریف در این دیدار همچنین بر حمایت همه جانبۀ ایران از تلاش‌های جاری شورای عالی صلح افغانستان در جهت تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در این کشور تاکید و آماده‌گی کشورش را برای ادامه رایزنی و مشورت‌ میان مسوولان دو کشور در این راستا اعلام کرد.
بر بنیاد این گزارش، ظریف همچنین نقش نخبگان سیاسی و فرهنگی به ویژه علما را برای هوشیاری در مقابل توطیه‌های دشمنان و حفظ انسجام و همبستگی آحاد مردم افغانستان به خصوص در آستانۀ برگزاری ریاست جمهوری در این کشور ضروری دانست.
وی همچنین تأکید کرد که ایران همواره و در هر شرایطی در کنار دولت و مردم افغانستان خواهد بود و از صلح و امنیت در این کشور حمایت می‌کند.
صلاح‌الدین ربانی رییس شورای عالی صلح افغانستان هم در این دیدار خواستار همکاری ایران در زمینۀ تأمین صلح در افغانستان شد.
رییس شورای عالی صلح با اشاره به برگزاری چندین دور نشست نخبگان فرهنگی و علمای اسلامی در جهت کمک به صلح و آرامش در افغانستان، بر ادامه تلاش‌های شورای عالی صلح از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و سایر سازمان‌های فعال در این زمینه در جهت بهره‌گیری از نقش و نفوذ علما و شخصیت‌های اسلامی برای کمک به حفظ و تقویت صلح، ثبات و امنیت در این کشور تأکید کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.