شهردار کابل در پیوند به اتهامات برخی نماینده‎گان مجلس: در دادستانی کل اقامۀ دعوا می‎کنم

گزارشگر:30 جدی 1392 - ۲۹ جدی ۱۳۹۲

شهردار کابل می‌گوید، علیه نماینده‎گانی که بر او اتهامات بی‎بنیاد را وارد کرده‌اند، اقامۀ دعوا می‎کند.
پس از آن‌که برخی نماینده‎گان مجلس شهردار کابل را به غصب زمین متهم کردند، محمد یونس نواندیش با تاکید بر این که برای اثبات این ادعاها به دادستانی مراجعه خواهد کرد گفت: برای هر نوع حساب‌دهی آماده هستم.mandegar-3
محمدیونس نواندیش، شهردار کابل روز گذشته در یک کنفرانس خبری با رد اتهامات اعضای مجلس، گفت: « من برای تداوی به خارج سفر کرده بودم و گویا در این مدت ادعا شده که شهردار در ترکیه خانه خریده و تابعیت این کشور را گرفته است، اما باید تاکید کنم که من حتی در سخت‌ترین شرایط افغانستان را ترک نکردم و اکنون نیز نخواهم کرد».
حسن قیس، رییس کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نماینده‎گان چندی پیش با ابراز این که شهردار کابل در غصب زمین دست دارد، گفته بود که آقای نواندیش هیأت این کمیسیون را که برای بررسی به شهرداری کابل رفته بود، توهین و تحقیر کرده است.
شهردار کابل با اشاره به این که ما به نماینده‎گان مردم احترام داریم، تصریح کرد: در قالب هیأت کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نماینده‎گان شخصی به‌نام غلام فاروق قریشی که از شهرداری اخراج شده بود و شخصی به نام شفیق که از دلالان زمین بود، نیز حضور داشت که کارمندان شهرداری را توهین کرده و با صدای بلند ادعا می‌کردند که شهردار دزد و مافیا است.
وی ادامه داد: «من در ابتدا از طریق تماس تلفنی با آقای قیس و سپس از طریق نامه‌یی کتبی خواستار بیرون شدن این دو شخص از ترکیب هیأت کمیسیون مواصلات و مخابرات شدم».
وی با بیان این‌که برخی وکلا ادعا دارند که شهرداری به این هیأت توهین و بی‌احترامی کرده است، خاطر نشان کرد: « اگر عدم انجام کارهای غیرقانونی بی‌احترامی است، بله ما بی‌احترامی کردیم!»
آقای نواندیش تاکید کرد: حسن قیس، نماینده مردم کابل قصد دارد شهرکی به نام میرویس بر روی زمین‌های دولتی اعمار کند و از من می‌خواست که مجوز این شهرک را امضا کنم، در صورتی که به حکم محکمه این زمین که غصب شده بود، باید مسترد می‌شد.
شهردار کابل همچنین افزود: « من چطور می‌توانستم به این شهرک مجوز دهم در صورتی که محکمه حکم استرداد آن را صادر کرده بود!»
در همین حال، قادر زازی، نماینده مردم کابل در مجلس نماینده‎گان نیز ادعا کرده بود که بزرگترین غاصب زمین در کابل، شهردار است.
آقای نواندیش در این خصوص اظهار کرد: آقای زازی به جای این‌که از ما بپرسد چه کارهایی را انجام داده‌ایم، وقتش را صرف برگزاری محافل در سالون‌های عروسی به منظور تخریب شهرداری کابل می‌کند.
به باور آقای نواندیش باید از این وکلا پرسیده شود که پول برگزاری چنین محافلی را چه کسی می‌پردازد؟
شهردار کابل با تاکید بر این‌که بر علیه کسانی که اتهامات بی‌اساس به وی وارد کرده اند، اقامه دعوا می‌کند، گفت: از مقام دادستانی کل تقاضا می‌کنم تا ادعاهای صورت گرفته را بررسی کند و در صورتی که ادعا کننده‌گان مدارک و شواهدی برای اثبات ادعای خود نداشته باشند؛ مصونیت پارلمانی‌شان را گرفته و با آنان برخورد قانونی انجام دهد.
وی افزود: هدف چنین اتهاماتی قطع کمک‌های بین المللی به شهرداری کابل است.
این در حالی است که هفتۀ گذشته برخی نماینده‎گان مردم در مجلس نماینده‎گان شهردار کابل را به غصب زمین متهم کرده و گفته بودند که وی از کشور فرار کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.