دبیرکل ناتو: کرزی توافقنامۀ امنیتی را امضا نمی‌کند انگلیس: فشارها را بر کرزی ادامه میدهیم

گزارشگر:14 دلو 1392 - ۱۳ دلو ۱۳۹۲

mandegar-3دبیرکل ناتو اعلام کرد، رییس‌جمهور کرزی احتمالاً پیمان امنیتی در مورد حضور نیروهای خارجی در افغانستان را امضا نمی‌کند.
در حالی که آقای کرزی شروطی را برای امضای این قرارداد تعیین کرده و به ویژه توقف عملیات نیروهای ویژه امریکا را در مناطق غیرنظامی خواستار شده است، اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حاشیۀ برگزاری کنفرانس سالیانه امنیتی مونیخ در جمع خبرنگاران گفت: به نظر من، اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، رییس‌جمهوری بعدی افغانستان پیمان امنیتی را امضا خواهد کرد. اگر هم این قرارداد امضا نشود، ما آماده‌ایم تا نیروهای خود را به طور کامل در پایان سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج کنیم زیرا دیگر هیچ مبنای قانونی برای ادامه حضور در این کشور نداریم.
به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی بین‌المللی کمک به برقراری امنیت در افغانستان (ایساف) که تحت فرماندهی ناتو است، هنوز ۵۷ هزار نفر نیرو در این کشور دارد که دو سوم از آن‌ها آمریکایی هستند.
وزیر دفاع انگلیس: کرزی توافقنامه امنیتی را امضا کند
وزیر دفاع انگلیس از رییس‌جمهوری افغانستان خواست که توافقنامۀ امنیتی مورد مناقشه میان کابل و واشنگتن را امضا کند.
فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس در حاشیۀ کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت: افراد زیادی پیگیر این ماجرا هستند. ما به فشارهای خود بر کرزی ادامه خواهیم داد تا توافق دوجانبه امنیتی را امضا کند تا وضعیت حضور ناتو پس از توافق مشخص شود.
وزیر دفاع انگلیس گفت: ما به بحث درباره این موضوع که این (توافق) در راستای منافع افغانستان است، ادامه خواهیم داد و امیدواریم که نه تنها کشورهای ایساف بلکه کشورهای دیگری چون روسیه، چین و ایران این پیام را به کرزی بفرستند که توافقنامه در راستای منافع افغانستان است و بدین ترتیب این موضوع به سرانجام برسد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.