فوتبال ساحلی افغانستان از بسیاری کشورها جلو زد

گزارشگر:19 دلو 1392 - ۱۸ دلو ۱۳۹۲

mandegar-3براساس ارزیابی انجام شده توسط سایت کلیک جهانی فوتبال ساحلی، فوتبال ساحلی افغانستان از تیمهای عربستان، آفریقایی جنوبی، سویدن و دنمارک پیشی گرفته است.
این سایت در رده بندی جدید خود که به تازگی نشر شده اعلام کرد که افغانستان در رده بندی سالانه سال ۲۰۱۳ این کشور با داشتن ۵۱ امتیاز جایگاه شصت و پنجم را در رده‌بندی جهانی احراز کرده است.
درحالیکه کشور عربستان با داشتن ۵۱ امتیاز دو رده پایین‌تر از افغانستان، آفریقایی جنوبی در رده ۷۷، سویدن در رده ۷۵ و دانمارک در رده ۷۴ قرار دارند.
در این رده بندی ایران جایگاه ششم جهانی را بدست آورده است.
در رده اول تا سوم نیز به ترتیب کشورهای روسیه، اسپانیا و برازیل قرار دارند.
این سایت وضعیت فوتبال ساحلی را از سال ۲۰۰۹ میلادی تا سال ۲۰۱۳ بررسی کرده که در این مدت یک هزار و ۴۰۰ مسابقه برگزار و براساس آن تیم فوتبال ساحلی کشورها را در این دوره زمانی رده‌بندی شد.
در این رده‌بندی افغانستان با داشتن ۵۱ امتیاز در جایگاه ۷۱ قرار گرفته و عربستان سعودی نیز با داشتن امتیاز مشابه در همین جایگاه قرار دارد.
در این رده‌بندی ایران در جایگاه دهم قرار گرفته است.
در این رده‌بندی نیز روسیه، اسپانیا و برزیل به ترتیب جایگاه اول تا سوم را حفظ کرده‌اند.
کمیته فوتبال ساحلی از ابتدای سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را به‌طور رسمی در کابل آغاز کرد و توانست به رقابت‌های بازی‌های ساحلی آسیا راه یابد.
به گفته روح‌الله رستگار مسوول این کمیته در زمستان سال گذشته تیم ملی ساحلی افغانستان یک هفته روی زمین پوشیده از برف تمرین کرد.
اولین دور مسابقات فوتبال ساحلی آسیا در سال ۲۰۰۸ در اندونزی و دومین دور در سال ۲۰۱۰ در عمان برگزار شد. افغانستان در این دو بازی نماینده نداشت و در سومین دور که سال ۲۰۱۲ در شهر هایانگ چین برگزار شد، اولین بار تیم افغانستان نیز در این دیدار حضور یافت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.