رازهای مدیریتی از زبانِ مدیران برترِ امریکا

گزارشگر:20 دلو 1392 - ۱۹ دلو ۱۳۹۲

بخش دوم و پایانی

mandegar-3Jason Rhode، مدیرعامل Cirrus
همۀ تعاملات انسان‌ها با یک‌دیگر باعث می‌شود یا از هم انرژی بگیرند یا باعث کم شدنِ انرژی هم بشوند. این موضوع در مورد همۀ انسان‌ها مصداق دارد، اما مدیرها تأثیر بیشـتری روی کارمندان خود دارند و هم‌چون اهرم پیشرفت برای اعضای تیم خود عمل می‌کنند. کارفرما همیشه کوچک‌ترین فعالیت‌های کارمند را زیر نظر دارد و به این ترتیب می‌تواند استعداد یا توانِ او را بهتر از هر فرد دیگری درک کند و باعث پیشرفتِ او و کار خود بشود.

Arkadiy Dobkin، مدیرعامل سیستم‌های EPAM
من اگر از کسی انتظار داشته باشم کیلومترها راه برود، آن‌ها زمانی آن را انجام می‌دهند که مطمین باشند من خودم می‌توانم آن مسافت را با پای پیاده طی کنم. این اعتماد نیز در طول سال‌ها به وجود می‌آید و البته باید بدانید خیلی آسان نیز از بین می‌رود.

Bryan Shinn، مدیرعامل Silica Holdings
شما باید بتوانید منطقه‌یی درست کنید که همۀ مسایل اضافی را کنار بگذارید و ذهنِ خود را از فکرهای بی‌ارزش خالی کنید. سلامت ذهنی و فکری شما فقط برای خود شما خوب نیست، بلکه بر کار و تجارتی که انجام می‌دهید نیز بسیار تأثیر دارد. بسیاری از ایده‌های خوبِ من در بیرون از دفتر به ذهنم خطور می‌کنند و تلاش من برنامه‌ریزی برای تحقق آن‌ها است.

Cheri Beranek، مدیر عامل موسسۀ Clearfield
همیشه باید میان اهداف طولانی‌مدت و اهداف فوری، تعادل وجود داشته باشد. بیشتر مواقع، برخی از شرکت‌ها به حدی درگیر مسایل مالی سه‌ماهه‌های کاری خود می‌شوند که مجبورند اهداف کوتاه‌مدت برای خود تعیین و بر اساس آن‌ها پروژه ها را اجرا کنند و این مانع از برنامه‌ریزی برای برنامه‌های طولانی‌مدت می‌شود.

John Foraker، مدیرعامل شرکت Annie›s
قابل اعتماد، صادق و واقعی باشید. سعی کنید افراد مناسب برای نیازهای کاری خود بیابید تا شما تجربه و زیرساختِ لازم برای رشد و پیشرفتِ بیشتر را داشته باشد.

Kevin Thompson، مدیرعامل SolarWinds
مدیران باید بدانند همۀ اهداف و علاقه‌مندی همۀ انسان‌ها تغییر می‌کنند. مشکل این‌جاست که بیشتر آن‌ها احساس می‌کنند این تغییر زمانی روی می‌دهد که جایگاه یا شرکتِ آن‌ها تغییر کند. اما مدیرانی که به حرف صاحبانِ شرکت خود گوش می‌دهند، بهتر می‌توانند موجب پیشرفت خود و شرکت بشوند.

Rob Lynch، مدیرعامل Lumber Liquidators
هر چه همۀ اعضای یک شرکت با هم بیشتر همکاری داشته باشند و در یک مسیر مشخص حرکت کنند، آن شرکت فعالیت بسیار بهتری خواهد داشت. باید در مجموعه‌های کاری این فرهنگ را به وجود آورد که همه با هم در یک ردیف کار می‌کنند و کسی مدیرِ دیگری نیست. اگر کسی مرا مدیر یا مسوول صدا کند، بسیار ناراحت می‌شوم. من خودم را عضوی از تیم و اعضای گروه کار می‌دانم.

Behroz Abdi ، مدیرعامل شرکت InvenSense
با شناخت و درک اهدافِ کوچک در کنار هم به عنوان یک تصویر کلی و درازمدت، می‌توان به‌ساده‌گی ارتباط میانِ اهداف و اولویتِ هرکدام از آن‌ها را به‌خوبی تشخیص داد. برای یک مدیر بسیار مهم است که اهدافِ خود را به‌خوبی بشناسد و برای تحقق آن‌ها زمان‌بندی کند. البته باید بدانید اولویت کارها در زمان‌های مختلف ممکن است تغییر کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.