سخنگوی وزارت خارجۀ افغانستان: استخبارات پاکستان پروسۀ مذاکرات را مختل نکند

گزارشگر:29 دلو 1392 - ۲۸ دلو ۱۳۹۲

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان با اشاره به سیاست دولت پاکستان در روند صلح افغانستان اظهار داشت دولت پاکستان در روند مذاکرات صلح طالبان و دولت افغانستان صادقانه عمل نمی‌کند.
احمد شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه در نشست خبری در کابل گفت که پاکستان در مورد سرنوشت مذاکرات صلح با دولت افغانستان صداقت ندارد.
وی افزود: ما از کشورهای منطقه به ویژه پاکستان توقع داریمmandegar-2 تا به عنوان کشور همسایه افغانستان در راستای آغاز عملی مذاکرات صلح طالبان با دولت افغانستان همکاری کند، اما هیچ نشانه‎یی برای این همکاری از سوی دولت پاکستان دیده نمی‎شود.
مستغنی از سازمان استخبارات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) خواست تا در صورت عدم همکاری با دولت افغانستان پیشرفت‎هایی که در این اواخر در عرصۀ آغاز مذاکرات صلح طالبان و دولت افغانستان به وجود آمده، مختل نکند.
چهارشنبه هفته گذشته «آغاجان معتصم»، یکی از رهبران طالبان به نماینده‌گی از ۲۰ رهبر دیگر این گروه اعلام کرد که حاضرند گفت‎وگوهای صلح با دولت افغانستان را آغاز کنند.
اما کارشناسان بر این باورند که سازمان استخبارات ارتش پاکستان برای مختل کردن این تصمیم طالبان تلاش می‌کنند.
امیدواری برای ورود حزب اسلامی به مذاکرات صلح
مستغنی در ادامه به حمایت حزب اسلامی از قطب‎الدین هلال، کاندید ریاست جمهوری آینده افغانستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم پس از این حزب اسلامی نیز وارد مذاکرات صلح با دولت افغانستان شود.
وی اظهار داشت که برای اعلام حمایت حزب اسلامی از هلال هیچ ممانعتی از سوی دولت افغانستان وجود ندارد.
این در حالی است که حزب اسلامی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎یی اخیراً حمایت خود را از قطب‎الدین هلال، اعلام کرده بود و از هواداران خود خواسته بود تا در انتخابات ریاست جمهوری به وی رای دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.