آیساف: دست‌آوردهای‌مان چشمگیر است

- ۲۰ سنبله ۱۳۹۱

آیساف می‌گوید که نیروهای بین‌المللی در ده سال گذشته دست‌آوردهای چشمگیری در افغانستان داشته اند.
نیروهای آیساف به این باور اند که در یک دهۀ گذشته موجودیت امریکا و جامعه بین‌المللی در افغانستان موثر بوده و همکاری آنان سهولت‌های زیادی را برای افغان‌ها مهیا ساخته است.
گونتر کتز سخنگوی آیساف روز دوشنبه در نشست خبری در کابل گفت که سپردن مسوولیت‌های امنیتی به نیروهای افغان، رفتن دختران و اطفال به مکتب، افزایش عرضه خدمات صحی و دیگر سهولت‌ها از جمله دست آوردهای جامعۀ بین‌المللی در جریان ده سال گذشته در افغانستان می‌باشد.
او افزود: ما می‌توانیم از این دست آوردها و موفقیت‌هایی که در افغانستان داشتیم کاملاً راضی باشیم. اکنون ما در مرحلۀ واگذاری مسوولیت‌های امنیتی قرار داریم که امنیت حدود ۷۵ درصد به خود افغانان سپرده خواهد شد. ما با موفقیت خوب مخالفان مسلح را تحت فشار آوردیم و این کمپاین ما هم چنان ادامه دارد.»
درست یازده سال پیش در سال ۲۰۰۱ میلادی پس از حمله یازده سپتمبر به مراکز تجارتی در امریکا، جامعهء بین‌المللی به رهبری امریکا به هدف از میان بردن دهشت افگنی به افغانستان آمدند.
مقامات افغان و بین‌المللی تاکید می‌کنند که نیروهای افغان از توانایی‌های خوب برخوردار اند و پس از سال ۲۰۱۴ میلادی این نیرو ها می‌توانند امنیت کشور را تامین کنند.
اما مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان در مراسم گرامیداشت از هفته شهید هشدار داد که اگر به وضعیت امنیتی این کشور توجه نشود، این کشور با مشکلات زیاد رو به رو خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.