رییس دبیرخانۀ کمیسیون شکایات انتخاباتی: به مشکلات‌مان رسیده‏‎گی کنید

گزارشگر:17 حوت 1392 - ۱۶ حوت ۱۳۹۲

mnandegar-3مسوولان کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می‌گویند که هرچند برای تامین عدالت در انتخابات پیش‌رو در کشور تلاش می‌کنند اما هنوز هم از وجود تهدیدات امنیتی در برابر کارشان نگران اند.
محمد علی صدیق رییس دبیرخانه این کمیسیون می‌گوید که عدالت و مسوولیت پذیری کارمندان این کمیسیون، شفافیت انتخابات در کشور را ضمانت خواهد کرد.
آقای صدیق در سمینار آموزشی‌یی که به هدف بلند بردن آگاهی کارمندان ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی در کابل راه اندازی شده است، خواستار رسیده‌گی به مشکلات این کمیسیون شد.
او گفت: « کمیسیون شکایات انتخاباتی هنوز هم از لحاظ تجهیزات و آموزش و این‌که همه کارمندان ما متخصص باشد با مشکلات روبرو است؛ چالش‌های امنیتی برای ما مهمتر است و برعلاوه بالاترین چالش کار عدالت انتخاباتی است، ما بالای قضایای تحصیلی و قضایایی که مربوط سن است، کار می‌کنیم؛ ممکن است کسانی باشند که تقلب کرده باشند آنان حذف شوند. »
قرار است پس از سپری‌شدن این دوره آموزشی سه روزه به تعداد ۱۷۰ تن از کارمندان ولایتی به ولایات شان رفته و برای دریافت و بررسی شکایت و تخطی های انتخاباتی رسماً کارشان را آغاز نمایند.
در عین حال برخی از کارمندان ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی که در سمینار آموزشی شرکت کرده اند می گویند که در برابر تهدید و مداخله زورمندان در ولایات شان مبارزه خواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.