والی هرات: امضای پیمان امنیتی، زمینۀ فساد را فراهم می‌کند

گزارشگر:25 حوت 1392 - ۲۴ حوت ۱۳۹۲

والی هرات در مراسم بزرگداشت از سالروز قیام مردم هرات در حماسۀ۲۴ حوت سال ۱۳۵۷ گفت: مردم افغانستان تا اکنون با خون خود کشور را برپا نگه داشته اند.
در این مراسم که شمار زیادی از مقامات بلندپایۀ دولتی، مجاهدان و مردم ولایت هرات حضور داشتند؛ از یاد و خاطرۀ هزاران شهید این حماسه گرامی‌داشت به عمل آمد.
سید فضل الله وحیدی، والی هرات در مراسم گرامی‌داشت از حماسۀ خونین مردم هرات در ۲۴ حوت ۳۵ سال قبل، بیان کرد که این‌گونه حرکت‌های مردمی در تاریخ افغانستان نشان دهندۀ عزم راسخ آنان در برابر دخالت‌های خارجی است.mandegar-3
وی گفت که در زمان کنونی، مردم می‌بایست راه و اهداف شهدا را از یاد نبرده و فریب تبلیغات منفی شماری از کشورهای خارجی را نخورند.
آقای وحیدی همچنین افزود که بیشترین لطمه‌های امروزی افغانستان برخواسته از نقشه‌های کشورهای بیرونی است که منافعی در کشور دارند.
والی هرات، سید فضل الله وحیدی در ادامۀ صحبت‌های خود یادآور شد که مردم افغانستان باید بدانند که امضای پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن، نه تنها تغییرات عمده‌یی را در آیندۀ کشور به بار نخواهد آورد؛ بلکه زمینۀ افزایش فساد و دزدی‌ها را فراهم می‌سازد.
این مقام حکومت همچنان تاکید کرد که تنها راهی که افغانستان را به قله‌های پیروزی و به روزی خواهد رساند؛ پیروی از دستورات اسلام و حمایت از راه جهادمردان این سرزمین می‌باشد.
گفتنی است که برنامۀ گرامی داشت از حماسۀ ۲۴ حوت مردم هرات، در نقاط مختلف این ولایت در قالب برگزاری نمایشگاه عکس، مسابقات ورزشی و فراخوان مقاله برگزار شد.
در ۲۴ حوت سال ۱۳۵۷ در هرات، هزاران تن از مردم این ولایت با با انگیزه‌های جهاد طلبانه بر علیه نظامیان اشغالگر روس به پا خواستند.
برخی از آمارها بیانگر به شهادت رسیدن هزاران تن از مردم توسط ارتش سرخ در آن روز است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.