انفجار در یک رادیوی محلی در ننگرهار

گزارشگر:5 حمل 1393 - ۰۴ حمل ۱۳۹۳

mnandegar-3یک انفجار امروز حوالی ساعت شش صبح در استدیوی رادیوی محلی قلم در ولسوالی کامه ولایت ننگرهار صورت گرفت که درنتیجه آن ساختمان این رادیو کاملا تخریب گردیده است.
احمدضیاعبدالزى سخنگوى والى ننگرهار به گفته است انفجار از اثر مواد انفجاریه که از قبل در داخل استدیو رادیو جاسازى شده بود رخ داده و ساختمان انرا به کلى تخریب نموده است.
سخنگوى والى می‌گوید در این رویداد به کارمندان رادیو هیچ گونه خسارات جانى وارد نگردیده است.
آقای عبدالزى علاوه کرد پولیس به محل رویداد رسیده و تحقیقات خود را اغاز نموده، اما تا حال کسی را به اتهام این رویداد بازداشت نکرده است.
وی این انفجار را کار دشمنان افغانستان و رسانه ها خواند.
در همین حال انعام الله میاخیل مدیر مسوول رادیو قلم می‌گوید که از اثر این انفجار همه وسایل تخنیکى رادیو به گونه کامل از بین رفته است.
وی در ارتباط به این رویداد کسی را متهم نکرد و گفت نمیداند که چه کسی این مواد را در داخل استدیو گذاشته است.
به گفته میاخیل هنگام وقوع رویداد کارمندان آنهادر داخل استدیو حضور نداشتند.
آقاى میاخیل افزود که هدف قرار دادن رادیو نگرانیهاى جدى را برایشان خلق نموده است.
وى گفت که این رادیو از آغاز نشرات تا حال هیچ برنامه یی خلاف موازین دینى، فرهنگى و اجتماعى نداشته است و این رادیو براى باشنده گان منطقه شکل یک اموزشگاه را داشت.
مسوولیت این رویدا د را تا حال فرد ویا گروهی به عهده نگرفته است.
این درحالى است که پنج شنبه گذشته در اثر حملات مهاجمان انتحارى بر حوزه اول امنیتى در شهر جلال آباد ساختمان و ارشیف رادیو تلویزیون ملى نیز کاملاً تخریب گردیده و آرشیف این نهاد کاملا از بین رفته است .
در حالیکه در حمله به هوتل کابل سرینا یک خبر نگار افغان همراه با سه عضو فامیل اش کشته شدند، نهاد های دفاع از رسانه ها از افزایش خشونتها در مقابل رسانه اظهار نگرانی نموده و میگویند که از آغاز سال جاری خشونتها در مقابل خبرنگاران افزایش یافته است .
از آغاز سال میلادی تا حال به تعداد چهار خبرنگار به شمول یک خبرنگار خارجی در افغانستان کشته شده است .

دیده بان رسانه ها (نی) میگوید از آغاز سال جاری میلادی تا حال ۱۷ مورد خشونت در برابر خبرنگاران صورت گرفته است که بیشتر آن از سوی مقامهای دولتی بوده است.

در واکنش با چنین اعمال در برابر مطبوعات، نهادهاى دفاع از رسانه ها با صدور یک قطعه نامه یی اعلام نمودند که تا دو هفته دیگر هیچ گزارشی طالبان مسلح را نشر نمی نمایند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.