انتقاد روسیه از امریکا به خاطر افزایش ۴۰ برابری مواد مخدر در افغانستان

گزارشگر:6 حمل 1393 - ۰۵ حمل ۱۳۹۳

mnandegar-3رییس سازمان مبارزه با مواد مخدر روسیه تاکید کرد که توقف همکاری با مسکو در چارچوب گروه هشت چیزی جز تلاش امریکا و ناتو برای شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت به خاطر افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان نیست.
به گزارش ریانووستی، ویکتور ایوانوف، رییس سازمان مبارزه با مواد مخدر روسیه روز سه‌شنبه تاکید کرد که توقف همکاری با مسکو در چارچوب گروه هشت چیزی جز تلاش امریکا و ناتو برای شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت به خاطر افزایش ۴۰ برابری تولید مواد مخدر در افغانستان نیست.
سازمان فدرال کنترل گردش مواد مخدر روسیه هفته گذشته نیز در بیانیه مطبوعاتی ویژه خود از ممنوعیت ورود ایوانوف به امریکا درپی قرار گرفتن نام وی در فهرست تحریمی واشنگتن خبر داده بود.
ایوانوف همچنین اظهار داشت: انحلال گروه هشت از سوی غرب در زمانی رخ داده است که روسیه در چارچوب دوره ریاست خود در این گروه مساله مبارزه با مواد مخدر رابه عنوان اولویت خود مطرح کرده بود.
وی همچنین تصریح کرد: این امر را نمی‌توان جز روش رادیکال ایالات متحده و ناتو برای برای شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت به خاطر افزایش انفجاری تولید مواد مخدر در افغانستان مورد ارزیابی قرار داد».

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.