کرزی امضای قرارداد امنیتی با امریکا پیش از کناره گیری از قدرت را رد کرد

گزارشگر:7 حمل 1393 - ۰۶ حمل ۱۳۹۳

mnandegar-3رییس‌جمهور کرزی روز چهارشنبه شایعات در مورد این موضوع را که وی پیشنهاد کرده است پیش از کناره‌گیری از قدرت قرارداد امنیتی را با امریکا امضا خواهد کرد، به کلی رد کرد.
حامد کرزی در مصاحبه با خبرگزاری شین هوا در کاخ ریاست‌جمهوری کشور در زمینه این موضوع که وی پیش از پایان دوره پنج ساله ریاست جمهوری خود در تاریخ ۲۲ ماه می توافق امنیتی را با امریکا امضا خواهد کرد، دو بار گفت :« این موضوع درست نیست .»
بر اساس قانون اساسی افغانستان، حامد کرزی در تاریخ ۲۲ ماه می قدرت را به جانشین خود واگذار خواهد کرد و جانشین وی نیز در تاریخ بیست و سوم همان ماه قدرت را در اختیار خواهد گرفت.
۲۵۰۰ نفر از اعضای جرگه مشورتی در ماه نومبر سال گذشته طی نشستی در لویه جرگه، با امضای متنی از کرزی خواستند پیش از پایان سال ۲۰۱۳ میلادی قرارداد امنیتی را با امریکا امضا کند.
حامد کرزی نیز اعلام کرد در صورتی این قرارداد امنیتی را امضا خواهد کرد که واشنگتن از گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان با گروه طالبان حمایت کرده، جست‌وجوی خانه به خانه شهروندان این کشور را متوقف کند و از انتخابات شفاف در این کشور حمایت کند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از کابل، واشنگتن از کرزی خواسته است که پیش از پایان سال ۲۰۱۳ میلادی این قرارداد امنیتی را امضا کند.
امریکا همچنین به کرزی هشدار داده است در صورتی که قرارداد امنیتی میان واشنگتن و کابل امضا نشود، این موضوع به این معناست که نیروهای امریکایی باید به طور کامل این کشور را ترک کنند و احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان وجود خواهد داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.