احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





«درخت» نهال غرس کرد

گزارشگر:9 حمل 1393 - ۰۸ حمل ۱۳۹۳

mnandegar-3گروه مدنی- فرهنگی درخت در یک حرکت با شماری زیادی از شهروندان کابل و اعضای این گروه ،کمپاین غرس نهال را راه‌اندازی کردند.
اعضای این گروه می‌گویند، با این حرکت ما از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز می‌خواهیم در کنار برنامه‌های دیگر خود برای حفظ محیط زیست نیز برنامه‌هایی داشته باشند.
فهیم فرواک از اعضای این گروه گفت، ما برای ترویج فرهنگ شهر نشینی از مردم کشور می‌خواهیم تا در این کمپاین با ما بپیوندند.
مسوولان شهرداری کابل با ستایش از این حرکت در این برنامه گفتند که آن‌ها امسال نیز در همکاری با وزارت زراعت شمار زیاد نهال را در شهر کابل غرس کرده اند و در روزهای آینده نیز این برنامه برای سرسبز شدن محیط زیست ادامه خواهد داشت.
شماری از شهروندان کابل که در این برنامه اشتراک کرده بودند به این باور هستند، نهال شانی یکی از راه‌های مناسب برای بیرون رفت از مشکل آلوده‌گی هوا در این شهر می‌باشد.
این شهروندان هم‌چنان می‌گویند، اگر هر باشندۀ کابل یک نهال را در محل مناسب محیط خود غرس نموده و آن را به طور لازم پرورش دهد، این شهر در آینده از مشکل آلوده‌گی هوا رهایی می‌یابد.
در این برنامه هزار اصله گل و ۳۸۰ نهال غرس گردید که نهال و مکان غرس آن‌ها توسط شهرداری کابل تدارک دیده شده بود.
گروه مدنی-فرهنگی درخت از چند ماه بدین‌سو فعالیت‌های ادبی- فرهنگی خود را در کابل آغاز کرده است و تا حال چندین برنامۀ نقد و شعرخوانی را راه اندازی کرده است؛ این گروه پیش از این نیز برنامۀ شعر خوانی در حمایت از نیروهای امنیتی کشور برگزار کرده بوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.