سناتور پیشین، سازمان‎دهندۀ حملات انتحاری

گزارشگر:10 حمل 1393 - ۰۹ حمل ۱۳۹۳

وزیر دفاع افغانستان گفت: نیروهای امنیتی افغانستان تلاش خواهند کرد امنیت انتخابات را تامین کنند.
بسم الله محمدی که برای پاسخگویی دربارۀ وضع امنیتی افغانستان روز گذشته به مجلس نماینده‌گان فراخوانده شده بود، اعلام کرد: دشمن در یک سال گذشته توجه خود را برای برهم زدن روند انتخابات افغانستان معطوف کرد و حملات اخیر گویای این موضوع است؛ اما نیروهای امنیتی کشور تلاش خواهند کردmnandegar-3 امنیت انتخابات را تامین کنند و در این آزمون بزرگ موفق شوند.
وزیر دفاع افغانستان با بیان اینکه به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم در روند انتخابات کشور دخالت کند گفت: وظیفه ما تامین امنیت انتخابات است، نه دخالت در روند انتخابات.
محمدی هشدار داد: با هرکسی که بخواهد در روند انتخابات دخالت کند، برخورد قانونی خواهد شد.
وی با انتقاد از پاکستان گفت: هیچ نشانه‌یی از همکاری پاکستان برای تامین صلح وثبات در افغانستان دیده نمی‌شود.
عمر داودزی وزیر داخلۀ افغانستان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر مدارس دینی در ایالت‌های خیبرپشتونخواه و بلوچستان پاکستان تعطیل شده است تا افراد طالبان برای نا امن کردن روند انتخابات وارد افغانستان شوند.
رحمت الله نبیل سرپرست اداره امنیت ملی افغانستان نیز گفت: نیروهای امنیتی افغانستان می‌توانند امنیت فیزیکی انتخابات ریاست‌جمهوری را تامین کنند، اما باید امنیت روانی مردم مورد توجه قرار گیرد و همه نهادهای دولتی در این زمینه مسوولیت دارند.
نبیل با اشاره به دخالت پاکستان در انتخابات افغانستان گفت: گزارش‌های موثقی وجود دارد که برخی از چاپخانه‌های پاکستان مشغول چاپ کارت‌های رأی دهی هستند تا در انتخابات افغانستان استفاده کنند.
وی تأکید کرد: اداره امنیت ملی افغانستان برای خنثی کردن این برنامه تلاش می‌کند.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۱۶ حمل برگزار شود اما نا امنی مهمترین مانع در این زمینه است.
سناتور پیشین، سازمان‎دهندۀ حملات انتحاری
سرپرست ریاست امنیت ملی افغانستان همچنان می‌گوید یکی از سناتوران دورۀ قبل در سازماندهی یکی از حملات انتحاری در کشور دست داشته است.
سرپرست امنیت ملی می‌گوید با آن‌که آنان اسنادی را در خصوص مسالۀ دست‌داشتن یک سناتور در سازماندهی یکی از حملات انتحاری در کشور در اختیار دارند، اما نمی‌توانند از روی آن پرده بردارند.
رحمت الله نبیل گفت با توجه به اوضاع کنونی افشای این نوع مسایل سبب ایجاد تنش‌ها در کشور خواهد شد.
او گفت: در این مسایل ما کاملاً اسناد در اختیار داریم، اما وقت آن نیست به دلیل که شما می‌دانید، اگر ما کسی را به‌نام قاچاقبر و یا جاسوس بگیرم، بسیار جنجال بزرگ در این کشور ایجاد می‌شود.
آقای نبیل گفت، اسناد زیاد در رابطه به برخی از افرادی که در موارد چون فساد، جاسوسی، اختلاس و شماری مسایل دیگر دست دارند نزد آنان موجود است.
این اظهارات آقای نبیل اعتراض شماری اعضای مجلس نماینده‎گان را برانگیخت.
آنان گفتند در صورتی که اسناد و شواهد نزد ریاست امنیت ملی وجود داشته باشد، پس باید اقداماتی را روی دست گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.