نگرانی اعضای مجلس از افزایش ناامنی‌ها

گزارشگر:6 میزان 1393 - ۰۵ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3نماینده‎گان مجلس از افزایش نا امنی‌ها در اکثر مناطق افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرده و از نیروهای امنیتی و حکومت جدید می‌خواهند به این نابسامانی‌‌‌ها در کشور خاتمه دهند.
در جلسه دیروز مجلس، نماینده‎گان مردم از افزایش نا امنی‌ها و حملات منسجم طالبان زیر پوشش داعش در غزنی، هلمند، میدان وردک، تخار، بامیان و ارزگان یاد کردند.
محمدعلی اخلاقی نماینده مردم غزنی گفت: « وضعیت امنیتی در غزنی تشویش برانگیز شده و از چند روز به این سو حدود ۱۰۰۰ طالب مسلح زیر پوشش داعش بر ولسوالی اجرستان این ولایت حمله کردند که حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن از افراد غیرنظامی و نیروهای امنیتی کشته شدند؛ طالبان شماری از خانه ها را آتش زدند و همچنین چندین تن را سر بریده اند».
آقای اخلاقی افزود: دیروز نزدیک بود ولسوالی اجرستان سقوط کند؛ اما با تلاش‌های پیگیر حدود ۲۰۰کوماندو به منطقه ارسال شد و فعلا شرایط تا حدودی بهتر شده است.
او این اقدام نیروهای امنیتی را مقطعی یاد کرد و خواستار ایجاد چندین پاسگاه در ولسوالی اجرستان شد.
غلام حسین ناصری نماینده مردم میدان وردک از جنگ میان ده نشینان و کوچی‌ها در ولسوالی‌‍های بهسود این ولایت، فکوری بهشتی از سرقت‌‍های مسلحانه در مسیر راه بامیان- دایکندی، حبیبه دانش از نا امنی‌ها در ولسوالی شکمش ولایت تخار و ریحانه آزاد از افزایش فعالیت طالبان در ولسوالی گیزاب ارزگان به شدت ابراز نگرانی کردند.
نماینده‎گان هلمند نیز از گسترش دوباره حملات طالبان بر ولسوالی های این ولایت یاد کرده و از عملکرد ضعیف نیروهای ارتش ملی در این ولایت انتقاد کردند.
این نماینده‎گان از نیروهای امنیتی خواستند که هرچه زودتر حملات دشمن را دفع کرده و امنیت لازم را در کشور برقرار سازند.
نماینده‎گان مجلس از حکومت جدید نیز خواستند که برای تامین امنیت در کشور کاری انجام داده و سیاست مداران، اختلافات سیاسی را به منظور خدمت به مردم افغانستان کنار بگذارند.
صادقی زاده نیلی خطاب به داکتر اشرف غنی احمدزی گفت: « امیدوارم رییس‌جمهور تروریزم را دیگر برادر خطاب نکند؛ آقای احمدزی همانطوری که افتخاراتی در راستای علم و اندیشه برای مردم کمایی کرده است؛ باید چنین افتخاراتی را در عرصه خدمت به مردم افغانستان نیز به دست آورد».
انجنیر ذکریا نیز یاد آور شد: «ما خواستار رشد داعش در افغانستان نیستیم همه ی ما حامی حکومت جدید استیم، سیاسیون باید از لج بازی های سیاسی خودداری کرده و برای یک افغانستان با ثبات و متحد کار کنند».
همچنین نماینده‎گان مجلس از حکومت جدید خواستند؛ افرادی را در کابینه جدید معرفی کنند که متهم به خویش خوری و زر اندوزی نباشند.
به گفته آنان؛ دو تیم انتخاباتی باید رقابت مثبت را بین اعضای خود در راستای خدمت به مردم به وجود آورند.
این در حالی است که روز گذشته داکتر اشرف غنی احمدزی به حیث رییس جمهور جدید افغانستان از کمیسیون انتخابات اعتمادنامه دریافت کرد و قرار است او روز دوشنبه هفته جاری مراسم تحلیف را در پیشگاه مردم و قانون اساسی به جا آورد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.