کرزی به جان کری: شک داریم روی کشورهای حامی تروریسم تأثیر نداشته باشید

گزارشگر:11 حمل 1393 - ۱۰ حمل ۱۳۹۳

رییس‌جمهور کرزی به جان کری وزیر امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا گفته است که مردم افغانستان شک دارند که واشنگتن بر کشورهای حامی تروریسم تأثیر نداشته باشد.
آقای کرزی در یک تماس تلیفونی با وزیر خارجۀ امریکا همچنان گفته که استخبارات کشورهای خارجی در پشت حملات اخیر در کابل قرار دارد.
ظاهراً اشارۀ آقای کرزی به سازمان استخبارات پاکستان می‎باشد.mnandegar-3
بر بنیاد خبرنامۀ ریاست‎جمهوری، آقای کرزی به جان کری گفت که طالبان خواهان انجام مذاکرات با شورای عالی صلح اند، اما موانعی بر سر راه پیشرفت پروسه صلح وجود دارد که ایجاب می‌نماید تا از جانب پاکستان همکاری‌های لازم صورت گیرد.
جان کری در مقابل اطمینان داد که وی با نخست‌‎وزیر پاکستان در این رابطه صحبت خواهد کرد.
آقای کرزی در ارتباط به عدم پیشرفت پروسه صلح به وزیر امور خارجه امریکا گفت که موانعی بصورت عمدی بر سر راه صلح افغانستان از جانب کشورهای متحد امریکا در منطقه ایجاد میشوند.
رییس جمهور کرزی همچنان افزود که از چندی بدین‌سو کابل شاهد حملات پیوسته و پیچیده تروریستی بوده که در حقیقت در عقب این حملات دستگاه‌های استخباراتی خارجی دست دارند.
رییس جمهور با اشاره به افزایش حملات تروریستی و ایجاد موانع در راه صلح گفت که مردم افغانستان شک دارند که ایالات متحده امریکا بالای کشورهای حامی تروریزم و مخالفین پروسه صلح افغانستان در منطقه تاثیرگذار نیست و یا هم اینکه در قبال آنها اراده اعمال نفوذ را ندارد.
حامد کرزی افزود که مردم افغانستان از جانب ایالات متحده امریکا خواهان به‌وجود آوردن وضاحت در این زمینه می‌باشند.
کرزی همچنان خاطرنشان کرد که انجام حملات تروریستی در کشور به هیچ صورت در اراده مردم افغانستان برای ساختن یک آینده روشن و با ثبات خلل وارد نمی‌کند و نه هم ادامه چنین حملات تروریستی به سود روابط ستراتیژیک میان افغانستان و ایالات متحده امریکا می‌ باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.