اتحادیۀ اروپا: حضور زنان در انتخابات تحسین‎‏برانگیز بود

گزارشگر:23 حمل 1393 - ۲۲ حمل ۱۳۹۳

اتحادیه اروپا خواستار حضور پر رنگ زنان در انتخابات آینده در افغانستان شده است.
این اتحادیه می‌گوید که در انتخابات شانزده حمل افغانستان، نسبت به دوره‌های قبل حضور زنان گسترده بود اما این کافی نیست و زنان افغانستانی می‌توانند حضور فعال‌تری داشته باشند.
فرانس میشل میلبین، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان به شینهوا گفته است: «حضور ۳۵ درصدی زنان در انتخابات شانزده حمل با توجه به دوره‌های قبل بیشتر بود اما این ۳۵ درصد کافی نیست و باید حضور زنان پر رنگ تر باشد».mnandegar-3
آفای میلبین گفته است، با توجه به این که افغانستان یک کشور سنتی است و فرهنگ و سنت رایج در کنار تهدیدات امنیتی در این کشور مانع حضور زنان در جامعه می‌شود اما به گفته او، اگر این موانع وجود نداشته باشد حضور زنان در تمامی عرصه‌ها پر رنگ خواهد بود.
به باور میلبین، افغانستان از بدترین کشورها برای زنان است که به گفته او، این وضعیت باید تغییر کند و اتحادیه اروپا با همکاری دولت این کشور خواهان تغییر وضعیت زنان است.
میشل بین می‌گوید، حضور گسترده زنان در انتخابات شانزده حمل با وجود چالش‌های پیش روی آنان تحسین برانگیز است.
بر اساس آمارهای تخمینی کمیسیون مستقل انتخابات، در روز رای دهی از دوازه میلیون واجد شرایط در افغانستان بیش از هفت میلیون به پای صندوق های رای دهی رفتند که ۳۵ درصد آنان را زنان تشکیل می دادند.
ناامنی در افغانستان و تلاش سازمان استخبارات پاکستان برای مختل کردن روند انتخابات از موانع اصلی حضور مردم در انتخابات خوانده شده است.
فرانس میشل ملبین، که یکی از اعضای تیم ناظر اتحادیه اروپا بود گفت که انتخابات شانزده حمل خوب برگزار شد و با وجود تهدیدات امنیتی حضور مردان و زنان چشم گیر بود.
او گفت دو نهاد انتخاباتی (کمیسیون مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی) انتخابات را خوب مدیریت و برگزار کردند و باید به این دو نهاد اجازه داده شود تا به طور شفاف تصمیم بگیرند.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.