یوناما: مسوولان باید در اعلام نتایج انتخابات محتاط باشند

گزارشگر:26 حمل 1393 - ۲۵ حمل ۱۳۹۳

دفتر سیاسی سازمان ملل متحد (یوناما) در کشور با استقبال از اعلام نتایج ۱۰ درصد انتخابات، از تمام دست‌اندرکاران این روند می‌خواهد تا از اعلام پیش از وقت نتایج بعدی خودداری نمایند.
دفتر یوناما به پخش خبرنامه‌یی با استقبال از اعلام نتایج ۱۰ درصد انتخابات، این نتیجه را یک قدم فراتر به سوی تکمیل پروسۀ انتخابات دانست.mnandegar-3
یوناما در خبرنامۀ خود این نتیجه را یک تصویر فوری دانسته و از نامزدان و هواخواهان‌شان می‌خواهد که تا زمان اعلام نتیجۀ نهایی انتخابات از حوصله‌مندی کار بگیرند.
در خبرنامه از قول یان کوبیش، فرستادۀ ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان آمده‌است: « تمام دست‌اندرکاران باید تا زمانی‌که نتایج نهایی توسط کمیسیون مستقل انتخابات اعلام می‌گردد در نتیجه‌گیری پیش از وقت محتاط باشند تا سبب ایجاد توقعات نادرست نزد مردم نگردد».
این در حالی است که شش نامزد معترض با نشر اعلامیه‌یی مشترک، نتایج اعلام شدۀ انتخابات را مردود دانسته و این نتایج را تقلبی خوانده‌اند.
عبدالرب رسول سیاف، زلمی رسول، قطب الدین هلال، محمدشفیق گل آقا شیرزی، داوود سلطان زوی و هدایت امین ارسلا در اعلامیۀ مشترکی تاکید کردند که مسوولان کمیسیون به شکایات و تخلفات در روز رای گیری، رسیده‌گی نکرده و در یک اقدام شتابزده نتایج ده درصد آرا را اعلام کردند.
در اعلامیه آمده است که عواقب عدم رسیده‌گی به شکایات و تقلب به دوش کمیسیون انتخابات خواهد بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.