سفر رییس مجلس نماینده‌گان امریکا به افغانستان

گزارشگر:27 حمل 1393 - ۲۶ حمل ۱۳۹۳

رییس مجلس نماینده‌گان امریکا در راس هیاتی از قانونگذاران جمهوری خواه به افغانستان آمده است تا بر ابقای حضور نظامیان امریکایی و بررسی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، جان بوئنر، رییس مجلس نماینده‌گان امریکا و هفت تن دیگر از نماینده‌گان جمهوری خواه با سربازان امریکایی، سفیر امریکا و فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در جریان سفر دو روزه که از یکشنبه آغاز شده دیدار و گفت‌وگو کردند.mnandegar-3
انتخابات ریاست جمهوری پنجم اپریل افغانستان بنیانگذار اولین روند گذار دموکراتیک قدرت و تعیین جانشین برای حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان است که ۱۲ سال در راس قدرت است؛ اقدامی که با آمادگی نیروهای غربی برای خروج از افغانستان پس از یک دهه صورت گرفت.
باراک اوباما، رییس جمهوری دموکرات امریکا قصد دارد تا اکثر سربازان این کشور را از افغانستان خارج کند و تمایل دارد تا ۸۰۰۰ سرباز را برای آموزش سربازان و نیروهای امنیتی افغانستان برای مقابله با تروریسم در این کشور بر جای بگذارد. اگر چه حامد کرزی تاکنون از امضای این معاهده امنیتی سرباز زده است.
بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه امریکا خواستار استقرار بیشتر نیروهای امریکایی در افغانستان و جلوگیری از تکرار رخدادهای عراق هستند؛ کشوری که این قانونگذاران بحران‌های کنونی‌اش را به دلیل تصمیم گیری عجولانه باراک اوباما در خروج سربازان امریکایی می‌دانند.
دفتر بوئنر اعلام کرد، این سفر با هدف ارسال پیامی شفاف و قوی از سوی نماینده‌گان مجلس نماینده‌گان امریکا صورت گرفت که خواهان حضور تعداد بیشتری از سربازان امریکایی در افغانستان هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.