گذار از حالِ بد به حالِ خوب با ۱۲ راهکار

گزارشگر:3 ثور 1393 - ۰۲ ثور ۱۳۹۳

بخش نخست

mnandegar-3آیا می‌دانید که خندیدن پس از خوردن هر وعده غذایی، چه تأثیری روی بدن دارد؟ یا این‌که آیا می‌دانید سفید شدن زودهنگام موها، نشانه چه فرآیندی در بدن‌تان است.
بدن انسان در تمام طول عمر، به شیوه‌یی هوش‌مندانه و منحصر به فرد، علایم و نشانه‌های زیرکانه و هشداردهنده را بروز می‌دهد؛ اما اکثر افراد به دلیل ناآگاهی از این روابط و علایم، پیغام‌های حیاتی بدن را نادیده می‌گیرند که حاصل آن به خطر افتادن سلامتی است.
در این نوشتار به چند راهکار جالب و شگفت‌انگیز به عنوان اسرار زنده‌گی اشاره می‌شود که بی‌تردید در زنده‌گی روزمره، قابل استفاده و مفید خواهند بود.
۱ـ دردناک شدن مُچ پا می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات کلسترولی باشد.
به گفته متخصصان، دردناک شدن مچ پا می‌تواند نشانه ابتدایی از افزایش ارثی سطح کلسترول بدِ خون باشد. در واقع تشکیل کلسترول در اطراف زردپی آشیل، موجب بروز این درد می‌شود.
ـ راه حل چیست؟
اگر احساس کردید که مچ‌ پای‌تان مدت سه روز یا بیشتر به طور مداوم درد می‌کند، حتماً برای چکاپ کلسترول به پزشک مراجعه کنید، به‌ویژه اگر سابقه خانواده‌گی ابتلا به بیماری قلبی را دارید.

۲ـ قوی بودن ریه‌ها باعث کاهش خطر ابتلا به آلزایمر می‌شود.
مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت ضعیف و نامطلوب ریه‌ها موجب می‌شود که آکسیجن کمتری به مغز برسد و در نتیجه خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر افزایش پیدا می‌کند.
برای جبران این مشکل سعی کنید تنفس عمیق انجام دهید؛ به این ترتیب که پنج ثانیه عمل دم و پنج ثانیه عمل بازدم هوا را انجام دهید. این کار موجب تقویت ریه‌ها می‌شود، چون آکسیجن را به مقدار کافی و مناسب به مغزتان می‌رساند. اگر این کار را شش نوبت در روز تکرار کنید، ریه‌های شما ۲۰ درصد قوی‌تر می‌شوند.

۳ـ سفید شدن موها قبل از رسیدن به سن ۳۰ ساله‌گی، نشانه مهمی از ابتلا به مشکلات تیروئیـدی است.
متخصصان تیروئیـد تاکید دارند که عدم تعادل در فعالیت غده تیروئید، موجب اختلال در تولید رنگ‌دانه‌ها در پیاز مو می‌شود.
– راه حل چیست؟
اگر موهای‌تان در سن پایین، سفید شده و هم‌چنین علایم دیگری چون کاهش وزن، افسرده‌گی و یا مشکلات عادت ماهانه دارید، حتماً برای چکاپ کامل و درمان به موقع به یک متخصص غدد مراجعه کنید.

۴ـ بیماری بیره، خطر و احتمال زایمان زودرس را افزایش می‌دهد.
باکتری‌های موجود در بیره‌های بیمار و عفونی، موجب بروز واکنشی می‌شود که حاصل آن باز شدن بی‌موقع و زودهنگام دهانه رحم در دوران بارداری است.
– راه حل چیست؟
هر روز نخ دندان بکشید. هم‌چنین زنان باردار برای اطمینان از سلامت دندان‌ها و بیره خود، باید مرتب به دندان‌پزشک مراجعه کنند. مطالعات نشان می‌دهد که مشکل و بیماری بیره احتمال زایمان پیش از موعد را ۷۰ درصد افزایش می‌دهد.

۵ـ گرم نگه داشتن پاها احتمال سرماخورده‌گی را کاهش می‌دهد.
وقتی پاها سرد می‌شوند، عروق خونی در بینی بسته و منقبض می‌شوند که در نتیجه گلبول‌های سفید خون در این منطقه از مبارزه با عفونت‌ها دست می‌کشند و محل ورود میکروب‌ها به بدن باز می‌شود.
بنابراین توصیه می‌شود جوراب بپوشید و مطمین شوید که با گرم نگه داشتن پاها، سیستم دفاعی بدن‌تان به طور کامل کار می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.