خلیل‌زاد: حمایت امریکا از نیروهای امنیتی افغانستان بعد از هر توافقی با طالبان ادامه خواهد داشت

- ۰۴ سنبله ۱۳۹۸

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان اعلام کرد که حمایت امریکا از نیروهای امنیتی افغانستان بعد از هر توافقی با گروه طالبان ادامه خواهد یافت.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی از گروه طالبان گزارش داده بود که جنگ این گروه با دولت مورد حمایت امریکا بعد از توافق صلح با امریکا پایان نخmandegarواهد یافت و قطع حمایت امریکا از نیروهای امنیتی افغانستان بخشی از توافق است.
در این خبر از دو فرمانده طالبان نقل شده که گفته‌اند: «طالبان به جنگ علیه دولت افغانستان و گرفتن قدرت با زور ادامه خواهد داد.»
آقای خلیل‌زاد این خبر را تکذیب کرده و در صفحه رسمی توییتر خود نوشته است: «گزارش رویترز به نقل از دو فرمانده طالب که نامش ذکر نشده، مبنی بر قطع حمایت امریکا از نیروهای امنیتی افغانستان بعد از توافق با طالبان، حقیقت ندارد.»
نمایندۀ ویژۀ امریکا اضافه کرده است: «هیچ‌کس نباید فریب تبلیغات را بخورد و یا مرعوب آن شود. اجازه بدهید که به صورت واضح بگویم که ما از نیروهای افغانستان اکنون و بعد از هر توافقی با گروه طالبان حمایت خواهیم کرد. تمام طرف‌ها موافقت کرده‌اند که آینده افغانستان در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی مشخص خواهد شد.»
دور نهم نشست طالبان و امریکا درباره صلح افغانستان در شهر دوحه، پایتخت قطر با گذشت چهار روز همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود که اکنون بحث بر سر ترکیب هیأت افغانستان در نشست بین الافغانی است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.