نماینده سازمان ملل: توقف در روند شمارش آرا به خواست دفتر سازمان ملل بوده است

گزارشگر:12 اسد 1393 - ۱۱ اسد ۱۳۹۳

نماینده سازمان ملل (یوناما) در امور افغانستان اعلام کرد که روند شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به خواست معاونت دفتر سازمان ملل متوقف شده است.
یان کوبیش نماینده سازمان ملل (یوناما) در امور افغانستان روز گذشته در نشستی خبری گفت: روند شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به خواست معاونت دفتر سازمان ملل در افغانستان تا ۲۴ ساعت متوقف شده است.mnandegar-3
کوبیش گفت: به دلیل اینکه عبدالله عبدالله کاندیدی ریاست جمهوری افغانستان در فرصت تعطیلات عید فطر به خارج از کشور سفر کرده بود و از اصلاح چارچوب حقوقی روند شمارش آرا اطلاعی نداشت و خواستار فرصت برای آشنایی با آن شد، با تقاضای وی مبنی بر توقف ۲۴ ساعته شمارش آرا موافقت شد.
وی افزود که به دنبال متوقف شدن ۲۴ ساعته روند شمارش آرا، رایزنی‎ها بین ۲ کاندیدای ریاست جمهوری، مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان و نماینده سازمان ملل جریان دارد و تلاش می‎شود تا کار شیوه ابطال آرا تا فردا نهایی شده و روند شمارش آرا از سر گرفته شود.
نماینده سازمان ملل افزود که آخرین چارچوب حقوقی برای بازرسی آرا نهایی شده است و هر ۲ کاندیدا در مورد چارچوب تکنیکی و سیاسی با هم توافق کرده‎اند.
روند شمارش آرا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار بود، صبح دیروز آغاز شود که به دلیل اعتراض نماینده‎های ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله و عدم حضور ناظرین آن‎ها در کمیسیون انتخابات این روند تا ۲۴ ساعت به تاخیر افتاد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.