پاکستان به امریکا: روی منافع‌مان در افغانستان معامله نمی‌کنیم

گزارشگر:7 ثور 1393 - ۰۶ ثور ۱۳۹۳

جیمز دابینز نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان در ملاقات با راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان عنوان کرد: امنیت پایدار در منطقه وابسته به امنیت افغانستان است بنابراین واشنگتن و اسلام‌آباد نه تنها باید به نتیجه انتخابات در این کشور احترام بگذارند بلکه باید تمام تلاش خود را برای حفظ دموکراسی در افغانستان به کار برند.
وی افزود: امریکا به خوبی نگرانی پاکستان از اوضاع افغانستان را درک می‌کند و به تلاش این کشور برای حفظ منافع خود احترام می‌گذارد.mnandegar-3
دابینز خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود پاکستان با ایفای نقش مثبت خود درباره اوضاع افغانستان زمینه خروج امن نیروهای خارجی از این کشور را فراهم کند.
راحیل شریف نیز در این ملاقات ضمن اعلام همکاری برای حفظ آرامش در افغانستان عنوان کرد: پاکستان در امور داخلی سایر کشورها از جمله افغانستان دخالت نمی‌کند اما انتظار دارد سایر کشورها نیز در امور داخلی پاکستان دخالت نکنند.
وی افزود: پاکستان تحت هر شرایطی منافع خود در افغانستان را حفظ می‌کند و حاضر نیست در این زمینه با سایر کشورها معامله کند.
شریف خاطرنشان کرد: پاکستان نمی‌تواند نفوذ هند در افغانستان و استفاده از خاک این کشور برای ضربه زدن به اسلام‌آباد را تحمل کند و امریکایی‌ها باید به خوبی این نگرانی ما را درک کنند.
ریچارد اولسون سفیر امریکا در پاکستان و تنی چند از دیپلمات‌های امریکایی جیمز دابینز را در ملاقات با فرمانده ارتش پاکستان همراهی کردند.
به باور کارشناسان، گرچه خروج نیروهای نظامی از خاک افغانستان امری نیازمند هزینه و زمان می‌باشد، لیکن بیرون بردن تدارکات ناتو و نیروهای امریکایی از خاک پاکستان امری بسیار مهم است که علاوه بر هزینه و زمان زیاد نگرانی‌های امنیتی خاص خود را نیز در پی دارد.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.