روسیه ۱۲ بالگرد نظامی دیگر تحویل افغانستان داد

گزارشگر:10 ثور 1393 - ۰۹ ثور ۱۳۹۳

mnandegar-3یک مقام دفاعی روسیه روز سه شنبه اعلام کرد این کشور در چارچوب قرارداد با دولت امریکا ۱۲ فروند بالگرد نظامی به افغانستان تحویل داده است.
روسیه مطابق قراردادی که با دولت امریکا امضاء کرده است باید ۳۰ فروند بالگرد از نوع « ام ای – ۱۷ وی – پنج » را در اختیار افغانستان قرار دهد و ۱۸ فروند باقیمانده تا پایان امسال به این کشور تحویل داده خواهد شد.
تاکنون در مجموع ۴۵ فروند بالگرد « ام ای – ۱۷ وی – پنج » توسط نیروهای زمینی امریکا تحویل افغانستان داده شده است.
شرکت تسلیحاتی «روسو بورن اکسپورت» روسیه و دولت امریکا ماه می سال ۲۰۱۱ قرارداد تحویل ۲۱ فروند بالگرد به ارتش افغانستان را امضاء کردند و این قرارداد تا اواسط سال ۲۰۱۲ اجرایی شد.
روسیه سال گذشته در چارچوب توافقی دیگری که سال ۲۰۱۲ با دولت امریکا حاصل شد ۱۲ فروند بالگرد « ام ای – ۱۷ وی – پنج » را در اختیار افغانستان قرار داد.
شرکت تسلیحاتی «روسو بورن اکسپورت» و امریکا در زمینه تحویل بالگرد به افغانستان در سال ۲۰۱۴ نیز توافقنامه‌یی جدید امضاء کردند و در چارچوب آن مقرر شد ۳۰ فروند بالگرد در اختیار ارتش افغانستان قرار داده شود.
در راستای تلاش‌های مشترک دو کشور برای مقابله با تروریسم در مجموع ۶۳ فروند بالگرد « ام ای – ۱۷ وی – پنج» به ارزش یک میلیارد و ۳۳۳ میلیون دالر به ارتش افغانستان تحویل داده خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو ، یک مقام دفاعی روسیه اعلام کرد نمایندگان وزارت دفاع امریکا که بر اجرای این توافقنامه از سوی طرف روس نظارت دارند تأکید کردند که پنتاگون قصد دارد مانع از اعمال تحریم های جدید علیه شرکت « روسو بورن اکسپورت» در ارتباط با تحولات اخیر اوکراین شود.
این درحالی است که نماینده‌‍گان کنگره امریکا به منظور تشدید فشارها بر روسیه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور از جمله تحریم شرکت روسو بورن اکسپورت آماده می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.