به مناسبت هشت ثور در پنجشیر تأکید شد: روزهای تاریخی نباید فراموش شوند

گزارشگر:فرهاد سجودی/ 10 ثور 1393 - ۰۹ ثور ۱۳۹۳

از هشتم ثور، سالروز پیروزی مجاهدین در ولایت پنجشیر طی مراسم ویژه‌یی گرامی‌داشت به عمل آمد.
در این محفل که از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت پنجشیر برگزار شده بود، در آن شمار زیادی از مجاهدین، مسوولان ادارات دولتی، نماینده‌گان مجلس، متنفذین و جوانان اشتراک ورزیده بودند.mnandegar-3
عبدالخبیر بخشی، سرپرست معاونیت ولایت پنجشیر ضمن این‌که ۸ ثور را به همۀ مجاهدین و مردم افغانستان تبریک گفت، این روز را نقطۀ عطفی در تاریخ معاصر افغانستان خواند.
آقای بخشی هم‌چنان گفت: هشت ثور از روزهای استثنایی در تاریخ کشور ماست؛ این روز را باید پاس داشت.
هم چنان عبدالعزیز غیرت، فرمانده پولیس این ولایت نیز طی سخنانی، ۸ ثور را حماسه جاودان مردم افغانستان خوانده افزود: ۸ ثور محصول جهاد همۀ مردم افغانستان است، این روز تنها منحصر به یک ولایت و یک سمت نمی‌شود.
ظهیر سعادت عضو مجلس و یکی از سخنرانان این محفل در کنار این که حکومت افغانستان را به بی‌توجهی نسبت به این روز تاریخی متهم کرد، اظهار داشت: هشت ثور تنها یاد بود نیست، بلکه این روز یادآور پیام آزادی خواهی یک نسل است؛ بنابراین برماست که این پیام بزرگ را به آینده‌های خود انتقال دهیم.
در همین حال، حسن المآب برهان امیری یکتن از مجاهدین ولایت پنجشیر، ضمن این‌که این روز را در تاریخ افغانستان روز کم مانند می‌داند، هشدار داد: اگر از چنین روزهای با ارزش گرامی‌داشت نگردد و چنین روزهایی به نسل‌های پسین معرفی نشود و همه‌گان چنین بی‌توجه باشند، این روز فراموش می‌شود و آینده‌گان این روز را به حیث روز تاریخی نخواهند شناخت.
سیف‌الله ضیایی رییس تحصیلات عالی ولایت پنجشیر، نیز هشت ثور و جهاد مردم افغانستان را پیروزی بزرگی برای مردم افغانسان دانسته و گفت که مردم افغانستان از پس مسوولیتی که در برابر کشور و دین خود داشتند، موفقانه بدر آمدند.
آقای ضیایی همچنان افزود: هشتم ثور با تقدیم نمودن میلیون‌ها شهید، آواره و معیوب به‌دست آمده و باید این روز پاس‌داری شود.
از هشتم ثور روز پیروزی مجاهدین، همه ساله در سراسر افغانستان گرامی‌داشت می‌گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.