نتایج مقدماتی انتخابات شوراهای ولایتی ۲۷ ثور اعلام می‎شود

گزارشگر:13 ثور 1393 - ۱۲ ثور ۱۳۹۳

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید، تا اکنون نتایج انتخابات شوراهای ولایتی پانزده ولایت جمع‌آوری شده و قرار است که بیست و هفتم ماه ثور نتایج ابتدایی ۳۴ ولایت اعلام شود.
نور محمد نور سخنگوی این کمیسیون به رادیو آزادی گفت، پس از اعلام فیصلۀ نهایی کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد انتخابات شوراهای ولایتی، کمیسیون مستقل انتخابات نتایج نهایی را در هفدهم جوزا اعلام خواهد کرد.mnandegar-3
آقای نور در بارۀ شکایت‎هایی‌که دربارۀ انتخابات شوراهای ولایتی به این کمیسیون رسیده است، می‎‏گوید: «چند قضیۀ محدودی که داریم باید دوباره به شمارش بروند و بعضی محلات اند که باید دوباره تفتیش شوند. اما در مجموع در مورد پانزده ولایت توانستیم که با طی مراحل که در نظر گرفته شده بود، مطابق تقسیم اوقات نتایج ابتدایی را به تاریخ ۲۷ ثور اعلان کنیم.»
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، پروسۀ دریافت نتایج انتخابات شوراهای ولایتی را از ولایت‌هایی آغاز کرده اند که تعداد نامزدان در آن کمتر است.
در عین حال، کمیسیون مستقل انتخابات ابراز امیدواری می‌کند که کمیسیون شکایات انتخاباتی به زودی در مورد ۴۴۴ محل رای دهی که در آن مشکلات وجود دارد فیصله کند.
کمیسیون شکایات انتخاباتی روز پنجشنبه پس از بررسی دو صدو سی و چهار هزار رای مربوط به ۵۲۵ محل را باطل اعلام کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.