رییس مجلس نماینده‌گان امریکا: اشتباه عراق را در افغانستان تکرار نکنیم

گزارشگر:16 ثور 1393 - ۱۵ ثور ۱۳۹۳

رییس مجلس نماینده‌گان امریکا همکاری کابل و واشنگتن برای امضای قرارداد همکاری‌های امنیتی را خواستار شد تا کاخ سفید ماموریت خود را در این کشور با موفقیت به پایان برساند.
به گزارش شبکه خبری سی‌.ان‌.ان، جان بوئنر رییس مجلس نماینده‌گان امریکا با اشاره به سفر اخیرش به افغانستان عنوان کرد که کمک‌های امریکا تاکنون خوب بوده و افغانستان پیشرفت بسیاری کرده است اما کاخ سفید باید ماموریتش را با موفقیت به پایان برساند.mnandegar-3
وی گفت: افغان‌ها می‌خواهند امنیت کشورشان را خود تعیین کنند و اخیرا نیز روند انتقال قدرت به دولت آینده با موفقیت انجام داده‌اند اما این وظیفه مقامات واشنگتن است تا مردم امریکا را توجیه کنند باید کاری را که در افغانستان شروع کردیم به پایان برسانیم.
وی گفت که هدف ما از حمله به افغانستان مبارزه با کسانی بود که حمله ۱۱ دسمبر ۲۰۰۱ را ترتیب داده که به مرگ ۳۰۰۰ شهروند امریکایی منجر شد و اکنون نیز باید مردم افغانستان، نیروهای امنیتی و دولت این کشور را آنقدر تقویت کنیم که قادر به محافظت از خود باشند.
وی ضمن تاکید بر اینکه ماموریت امریکا در افغانستان جلوگیری از وقوع حملات تروریستی بیشتر است، گفت که عواقب عدم رسیدن به چنین هدفی گریبان سایر کشورهای منطقه را نیز می‌گیرد.
بوئنر اظهار کرد که افغانستان همچنان یک میدان جنگ بزرگ است و همچنین پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته است اما همچنان کارشکنی‌هایی وجود دارد.
وی همچنین به هزینه‌های انسانی که امریکا در این راستا پرداخت کرده اشاره کرد و گفت: ما نباید اشتباهی را که در عراق مرتکب شدیم در افغانستان نیز انجام دهیم و دولت باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا باید با دولت افغانستان به یک توافق امنیتی دو جانبه برسد.
این قانونگذار ارشد امریکا گفت که مطمئن است تاریخ، دولت و کنگره امریکا را با مسأله پایان دادن به این جنگ به یاد نمی‌آورد بلکه براساس نحوه پایان دادن به آن قضاوت می‌کند.
بوئنر گفت که دولت امریکا در یک سال اخیر مدام از ترک افغانستان صحبت کرده است در حالی که ما همچنان ماموریت خود را در این کشور به پایان نرسانده‌ایم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.