عزیزالله آریافر: تصمیم‏گیـری در خفا غیرقانونی است

گزارشگر:22 ثور 1393 - ۲۱ ثور ۱۳۹۳

عزیزالله آریافر کمیشنر کمیسیون شکایت‎های انتخاباتی، از برگزاری نشست‎های کمیشنران و مقام‎های این کمیسیون در پشت درهای بسته انتقاد کرده است.
کمیسیون شکایت‎های انتخاباتی بررسی شکایت‎های نامزدان را در حضور رسانه‎ها و نهادهای مدنی برگزار کرد؛ اما تصمیم‎گیری‎های خویش را در پشت درهای بسته انجام می‎دهد. این کار با واکنش یکی از کمیشنران این کمیسیون مواجه شده است. mnandegar-3
عزیزالله آریافر می‏‎گوید که فقط با برگزاری جلسات علنی برای تصمی‌گیری در رابطه به ٩٠٠ شکایت و داخل‌شدن حدود یک هزار فورم نتایج فاقد شرایط و تکراری در سیستم کمیسیون انتخابات می‌توان به صورت بسیار نسبی به عدالت انتخاباتی نزدیک شد. در غیر آن ایجاد شفافیت و پاسخگویی در رابطه به دلایل و مبنای تصمیم‌ها بسیار مشکل خواهد بود.
این کمیشنر کمیسیون شکایت‎‏های انتخاباتی در صفحۀ فیسبوکش نگاشته است که تصمیم‌گیری در خفا در تخلف با مادۀ ٢۴ قانون تشکیل و صلاحیت‌های کمیسیون‌های انتخاباتی و در تعارض با مادۀ بیست‌وچهارم و بند ١٠ مادۀ ششم طرزالعمل ثبت و رسیده‌گی به اعتراض‌ها و شکایات انتخاباتی قرار دارد.
با این حال، برخی از منابع در کمیسیون شکایت‎‏های انتخاباتی به روزنامۀ ماندگار گفته اند که در این کمیسیون شماری از افراد به گونۀ واضح به نفع اشرف غنی احمدزی کار می‎کنند.
عملکردهای کمیسیون شکایت‏‎های انتخاباتی با انتقادهای تند برخی نامزدان از جمله داکتر عبدالله مواجه شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.