اسلام‎آباد به کابل: به حملات شما پاسخ دادیم!

- ۲۷ ثور ۱۳۹۳

ارتش پاکستان اتهام کابل مبنی حملۀ مرزبانان پاکستانی به نیروهای مرزی افغانستان و کشته‌شدن یک تن از نیروهای مرزی را بی‌اساس خواند و آن را رد کرد.
به نقل از اطلاعیۀ روز گذشتۀ ستاد فرماندهی ارتش پاکستان، مرزبانان افغانستان روز و شب گذشته مناطق مرزی پاکستان در بخش لویی بوند در منطقه قلعۀ سیف اللهِ ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور را هدف آتشباری قرار داده اند.mnandegar-3
در این بیانیه آمده است: نیروهای مرزی پاکستان متقابل به تیراندازی مرزبانان افغانستان پاسخ دادند، ولی تاکنون هیچ گزارشی درخصوص تلفات این حادثه منتشر نشده است.
ارتش پاکستان همچنین ادعای کابل درباره ساخت و ساز پست‌های امنیتی توسط نیروهای پاکستانی در خاک افغانستان را نیز رد کرده است.
پیش از این منابع خبری به نقل از احمد ضیا درانی سخنگوی فرمانده پولیس ولایت قندهار گزارش داده بودند که درگیری میان نیروهای مرزی پاکستان و افغانستان در منطقه مرزی قندهار منجر به کشتن شدن یک نیروی افغان شد.
وی افزود: این درگیری زمانی صورت گرفت که مرزبان افغانستان قصد جلوگیری از اقدام نیروهای پاکستانی در ساخت پست های امنیتی در داخل خاک افغانستان را داشتند.
پاکستان و افغانستان حدود دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک داشته و دو کشور به معمول یکدیگر را متهم به انجام حملات در نواز مرزی مشترک می کنند.
آتشباری های اخیر مرزی میان نیروهای افغانستان و پاکستان، تنش میان دو کشور را افزایش داده است.
دولت اسلام آباد می گوید: نیروهای طالبان پاکستان پس از آغاز عملیات گسترده نظامی از سوی ارتش این کشور به خاک افغانستان گریخته و با ایجاد پایگاه هایی در خاک این کشور، نقاط مرزی پاکستان و روستاهای مجاور در این منطقه را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.