۱۰ راه برای برجسته بودن در محل ‌کار

گزارشگر:29 ثور 1393 - ۲۸ ثور ۱۳۹۳

بخش دوم

mnandegar-3۴٫ آراسته و مرتب باشید.
به تناسب کار و سمتی که دوست دارید داشته باشید لباس بپوشید، نه کاری که الان دارید. آراسته‌گی و طرز لباس پوشیدن، بخش مهمی از درک و تصور دیگران از شما را تشکیل می‌دهد. سعی کنید هر روز چند دقیقه‌یی را به آراستن خودتان اختصاص دهید. اگر موهای‌تان تمیز و مرتب به نظر برسد، دهان‌تان خوش‌بو باشد و هر روز اصلاح کنید، نیمی از راه را رفته‌اید.
اگر هنوز هم اهمیت ظاهر و آراسته‌گی برای‌تان اثبات نشده است، این تمرین ذهنی را انجام دهید: در ذهن خود، یکی از همکاران‌تان که دیروز با او غـذا خوردید را تجسم کنید. آیا لباسی که به تن کرده بود یا وضعیت موی‌ها و صورتش را یادتان هست؟ شاید دقیقاً یادتان نباشد که چه پوشیده بود، اما مطمیناً می‌توانید نوع و سبک لباس پوشیدنش را به خاطر بیاورید. آن نوع و سبک لباس پوشیدن همان تأثیری است که او بر شما داشته است. با این‌که افراد معمولاً به طور کامل و با جزییات وضعیت ظاهر شما را به خاطر نمی‌سپارند، اما یک درک و حس خاص از وضعیت ظاهری شما در ذهن نگه می‌دارند که با گذشت هفته‌ها و ماه‌ها ایجاد می‌شود. پس سعی کنید تجسمی مثبت از ظاهر خودتان در ذهن همه ایجاد کنید.

۵٫ عدد بقیه را بدانید.
با این‌که باخبر بودن از منطقه کاری خودتان الزامی است، اما این‌که بدانید بقیه چه‌طور کار می‌کنند هم می‌توانید برای‌تان مفید باشد. اگر هر ماه یک کپی از وضعیت مالی شرکت به شما می‌دهند، آن را جزء به جزء بررسی کنید. با مطالعه دقیق آن می‌توانید درک خوبی از روند پیشرفت کلی شرکت و هم‌چنین بخش‌های مختلف به دست آورید. برای بررسی و مطالعه ایمیل‌ها و نامه‌ها و پیام‌هایی که درمورد سایر بخش‌ها دریافت می‌کنید، چند دقیقه در روز وقت بگذارید. به خاطر داشته باشید، هدف نهایی همه بخش‌ها، بالا بردن سود اقتصادی نیست، اما همه بخش‌ها اهدافی برای خود دارند که با عدد قابل شمارش هستند. باید بتوانید به بخش‌های مختلف درصورت ارتقای کاری و پیشرفت تبریک بگویید.

۶٫ عدد خودتان را بدانید.
اگر می‌خواهید دقیق به نظر برسید، باید دقیق باشید. راه دقیق بودن در کار این است که اعداد را بدانید. اگر از مسایل مالی، کار و سایر اعداد و ارقام داخل و خارج شرکت باخبر باشید، نسبت به آن‌هایی که مطلع نیستند، ارجحیت دارید. این مسأله علاوه بر این‌که اطلاعات خوبی برای جلسات در اختیارتان قرار می‌دهد، باعث می‌شود از روند پیشرفت شرکت باخبر باشید. به عنوان مثال، دانستن وضعیت مالی بخش خودتان، به شما کمک می‌کند بفهمید چه زمانی بهتر است برای درخواست کمک‌هزینه برای پروژه‌ها به رییس‌تان نزدیک شوید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.