کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی: نامزدان شوراهای ولایتی ۲۴ ساعت برای ثبت شکایت فرصت دارند

گزارشگر:31 ثور 1393 - ۳۰ ثور ۱۳۹۳

سخنگوی کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی اعلام کرد که کاندیداهای شوراهای ولایتی تا ۲۴ ساعت دیگر برای ثبت شکایت فرصت دارند.
نادر محسنی، سخنگوی کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی روز سه شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که کاندیداهای شورای ولایتی شکایت‌های خود را تا ۲۴ ساعت دیگر می‌توانند در این کمیسیون ثبت کنند.mnandegar-3
وی تاکید کرد که کاندیداهای شوراهای ولایتی افغانستان تا ظهر چهارشنبه فرصت دارند که شکایت‌های خود را در این کمیسیون ثبت کنند.
در انتخابات افغانستان که ۱۶ حمل ۹۳ برگزار شد؛ ۲ هزار ۵۹۱ نفر از تمام نقاط کشور برای شوراهای ولایتی کاندید شدند.
از سوی دیگر، نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز روز سه شنبه در نشست خبری گفت: از بین ۲ هزار ۵۹۱ کاندیدای شوراهای ولایتی کشور، ۲ هزار و ۲۹۵ نفر آن‌ها مرد و ۲۹۶ نفر دیگر زن هستند که باهم به رقابت پرداختند.
به گفتۀ نور، در ۳۴ ولایت افغانستان، ۴۵۸ کرسی برای نماینده‌گان شوراهای ولایتی کشور اختصاص داده شده که از این بین ۹۸ کرسی به زنان داده شده است.
وی افزود: اگر زنان در انتخابات بتوانند نسبت به مردان، آرای بیشتری بدست آورند، بیش از سهم تعیین شده می‌توانند کرسی‌های شوراها را بدست آورند.
در حالی‌که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی همزمان برگزار شد و نتایج انتخابات ریاست جمهوری در چند مرحله اعلام شد، اما نتایج انتخابات شوراهای ولایتی این کشور بدلیل مشکلات، چند هفته و با تأخیر، روز گذشته اعلام شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.