رییس مجلس به نیروهای امنیتی: به‎‏نگرانی‎های مردم نقطۀ پایان بگذارید

گزارشگر:4 جوزا 1393 - ۰۳ جوزا ۱۳۹۳

mnandegar-3برخی از نماینده‎گان مجلس، با اشاره به چالش‌های موجود فرا راه انتخابات و آغاز مبارزات انتخاباتی تأکید دارند که بر موفقیت روند انتخابات بیشتر از موفقیت یک نامزد مشخص باید توجه صورت گیرد.
همچنین، نماینده‎گان از تشدید نا امنی‌‎ها در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات اظهار نگرانی کرده و از نهادهای امنیتی کشور می‌‌‌خواهند در راستای تأمین امنیت و اشتراک گسترده مردم به پای صندوق های رأی تلاش جدی کنند.
صالح محمد صالح، عضو مجلس نماینده‎گان، گفت: « ما از تمامی نهادهای مسوول می خواهیم که برای کامیابی پروسه انتخابات تلاش کنند و از بد نامی این پروسه ملی جداً جلوگیری شود».
محی‌الدین مهدی دیگر عضو مجلس بیان داشت: « کمپاین‌های دور دوم انتخابات آغاز شده، امیدواریم این رقابت طوری نباشد که مردم افغانستان در براهم قرار گیرند و یا بخشی از مردم چنین تصور کنند در صورت نامزد مورد حمایت شان کامیاب نشود؛ آنان محو خواهند شد».
او تأکید کرد که نامزدان باید از هرگونه تبلیغات منفی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، خودداری کنند.
همچنین، برخی نماینده‎گان دیگر، خواستار رفع مشکلات و کمبودی‌هایی که در دور قبلی انتخابات وجود داشت، از سوی کمیسیون انتخابات شدند.
از سوی دیگر، نماینده‎گان مجلس از تشدید نا امنی‌ها در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار نگرانی کردند.
عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس، گفت: « امنیت دور دوم انتخابات برای مردم افغانستان نگران کننده است. تلاش نیروهای امنیتی در تأمین دور اول انتخابات قابل قدر است و ما از نهادهای امنیتی تقاضا داریم که به نگرانی‌‌های امنیتی مردم نقطه پایان بگذارند».
همچنین، آقای ابراهیمی یاد آورشد که وزرای امنیتی در جلسه استجوابیه روز شنبه آینده مجلس فرا خوانده شده اند.
بر اساس تقسیم اوقات تعیین شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۲۴ جوزا برگزار خواهد شد.
تشدید نا امنی ها و دخالت زورمندان از چالش های عمده فرا راه دور دوم انتخابات هستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.