پایان شکست با تفکر برتر

گزارشگر:4 جوزا 1393 - ۰۳ جوزا ۱۳۹۳

بخش نخست

mnandegar-3ما در دنیایی زنده‌گی می‌کنیم که هر روز با موجی از اخبار ناخوشایند روبه‌رو می‌شویم؛ اما بارها در مقالات و کتاب‌های مختلف خوانده‌ایم که نباید بر افکار منفی و حوادث ناگوار متمرکز شویم و باید تفکر مثبت داشته باشیم. شاید معترض‌‌شویم که «این‌همه درباره مثبت‌اندیشی خوانده‌ام ولی مشکلاتم هم‌چنان پابرجاست، یا این‌که من در کارم موفق نیستم و بارها شکست خورده‌ام. تفکر مثبت را هم امتحان کرده‌ام اما تغییری در کارم حاصل نشده، دیگر ناامید شده‌ام و نمی‌توانم به خودم دروغ بگویم که اوضاع بد نیست و حقیقت را انکار کنم و…». ولی در حقیقت بیشتر مردم، ماهیت تفکر مثبت را درک نمی‌کنند.
تفکر مثبت شیوه‌یی از فکر کردن است که فرد را قادر می‌سازد نسبت به رفتارها، نگرش‌ها، احساس‌ها، علایق و استعدادهای خود و دیگران برداشت و تلقی مناسبی داشته باشد و با حفظ آرامش و خون‌سردی بهترین و عاقلانه‌ترین تصمیم را بگیرد.
افکار مثبت، افکاری سازنده و انرژی‌بخش هستند که بر اثر تلقین، تکرار و تمرین به ذهن راه می‌یابد و باعث می‌شود ذهن و فکر مثبت شود. در این صورت، کنترول فکر در اختیار ماست.
افراد مثبت‌نگر با وجود تفکر درباره گذشته و آینده، در زمان حال زنده‌گی می‌کنند و از آن چه دارند، راضی و خشنود هستند. در گفتار خود از کلمات و عبارات مثبت و امیدبخش استفاده می‌کنند و همیشه سعی می‌کنند با تلاش و کوشش به موفقیت برسند و اگر در کاری موفق نشدند، عامل را ابتدا در خود و سپس در شرایط بیرونی جست‌وجو می‌کنند.
همیشه قبل از عمل یا صحبت کردن فکر می‌کنند، به همین دلیل کمتر دچار خطا و اشتباه با ضدونقیض‌گویی می‌شوند.
اگر از آن‌ها خواسته شود درباره موضوعی اظهار نظر کنند، با وجود تفکر در جنبه‌های منفی، موارد مثبت آن را بیان می‌کنند و موضوع را به فال نیک می‌گیرند، به عبارت دیگر «نیمه پر پیـاله را می‌بینند».
مشکلات را ناچیز شمرده و برای حل آن‌ها از توانایی خود و راهنمایی دیگران استفاده می‌کنند.
همه چیز در نظر آن‌ها زیبا و لذت‌بخش بوده و سعی می‌کنند از مواهب زنده‌گی بیشترین استفاده را ببرند. در ارتباط‌های اجتماعی خود با دیگران، حُسن ظن دارند(مگر خلاف آن را ببینند) و سعی می‌کنند در حد توان به دیگران خدمت و کمک کنند.
شیوه تفکر مثبت، شکست‌ناپذیر است و باعث می‌شود که بتوانیم به بسیاری از موفقیت‌هایی که در زنده‌گی می‌خواهیم، دست یابیم. مثبت‌اندیشی به شما کمک می‌کند تا ترس خود را به شجاعت، و ضعف خود را به قدرت تبدیل کنید. بهتر است موفقیت را پیش‌شرط ذهنی خود فرض کنید. این یکی از اصول اولیه تفکر مثبت است.
مهم نیست چه کسی هستید یا چند بار شکست خورده‌اید. حتا اهمیتی ندارد چند سال دارید؛ زنده‌گی همیشه می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. موفقیت در دسترس همه ماست؛ البته اگر از اصول اولیه تفکر مثبت و اندیشه سالم و صحیح پیـروی کنیم.
هیچ‌گاه نباید گمان کنیـد همه‌چیز به آخر رسیده است، حتا زمانی که همه چیز برخلاف میل شما باشد و نتوانید به موفقیت دست یابید؛ حتا در بدترین شرایط هم راه گریزی وجود دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.