کمیسیون انتخابات: ناظران نامزدان از ۵۰ هزار به ۷۰ هزار افزایش یافته است

گزارشگر:4 جوزا 1393 - ۰۳ جوزا ۱۳۹۳

سخنگوی کمیسیون انتخابات به دو نامزد ریاست جمهوری کشور هشدار داد با پرهیز از ایجاد حساسیت‌های قومی، از خط قرمزهای کمیسیون عبور نکنند و به قانون احترام بگذارند.
نورمحمد نور سخنگوی کمیسیون انتخابات روز شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل با تاکید به لزوم احترام به قانون از دو کاندید ریاست جمهوری افغانستان خواست از خط قرمزها عبور نکنند و از ایجاد حساسیت‌های قومی، مذهبی و نژادی، پرهیز نمایند و فقط به معرفی برنامه‌های خود بپردازند و به قانون انتخابات احترام بگذارند.mnandegar-3
نور اعلام کرد که مواد و تجهیزات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به مراکز ولایت‌ها انتقال داده شده و عملیات برای انتقال این تجهیزات به شهرستان‌ها و حوزه‌ها نیز در جریان است.
سخنگوی کمیسیون انتخابات در همین حال از افزایش صندوق‌های اخذ رای در دور دوم انتخابات در مقایسه با دور اول خبر داد و گفت:در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، صندوق‌های اخذ رای از ۱۹ هزار و ۷۰۰ صندوق به ۲۳ هزار و ۳۱۳ صندوق افزایش یافته است.
نور به مردم افغانستان نیز اطمینان داد که امنیت آنان در روز انتخابات در سراسر افغانستان تامین خواهد شد و در این دور نیز تلاش می‌شود با کمبود برگه‌های رای در برخی حوزه‌های رای‌گیری مواجه نشوند.
سخنگوی کمیسیون انتخابات در ادامه از افزایش ناظران نامزدان ریاست‌جمهوری از ۵۰ هزار نفر به ۷۰ هزار ناظر خبر داد و گفت: کمیسیون برگزاری انتخابات یکهزار و ۴۵۰ نفر را نیز برای اطلاع رسانی از روند برگزاری انتخابات استخدام کرده است تا در دور دوم انتخابات در سراسر افغانستان اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.