اذیت و آزار جنسی در کلیسا

گزارشگر:سه شنبه 6 سنبله 1397 - ۰۵ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-3پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک حاضر نشده درباره ادعاهای یک دیپلمات سابق واتیکان که خواهان کناره‌گیری او شده، اظهار نظر کند.
به نقل از بی‌بی‌سی اسقف کارلو ماریا ویگانو، پاپ را متهم به پنهان‌کاری در ارتباط با اتهامات مربوط به آزار جنسی علیه یک کاردینال امریکایی کرده‌است.
در پرواز بازگشت پاپ به روم از سفر ایرلند، خبرنگاران از او درباره این اتهامات سوال کردند. او گفت که در واکنش به نامه ۱۱ صفحه‌یی اسقف ویگانو کلمه‌یی بر زبان نخواهد آورد.
پاپ فرانسیس از خبرنگاری که درباره این نامه از او سوال کرد خواست که نامه را دوباره به دقت بخواند و خود قضاوت کند: «من یک کلمه هم درباره آن نخواهم گفت. فکر می‌کنم که این سند خود گویاست.»
اسقف ویگانو در نامه خود مدعی شده است که پاپ از حدود پنج سال پیش از ادعاهای مربوط به آزار جنسی یکی از کاردینال‌هاست، سرشناس امریکایی که اخیرا استعفای او را پذیرفته، خبر داشته است.
آقای ویگانو نوشته است که در سال ۲۰۱۳ به پاپ فرانسیس اطلاع داده که کاردینال تئودور مک‌کریک با اتهامات گسترده آزار طلبه‌های رده پایین و کشیش‌های کلیسا روبرو است.
به نوشته کارلو ماریا ویگانو، پاپ از تاریخ ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۳ مطلع بوده که «مک‌کریک یک نابودگر زنجیره‌یی است، می‌دانست که او مردی فاسد است، اما تا پایان تلخ ماجرا، برای او لاپوشانی کرد.»
«پاپ فرانسیس باید سرمشقی خوب برای کاردینال‌ها و اسقف‌هایی باشد که بر روی آزارهای مک‌کریک سرپوش گذاشتند، و همراه با همه آن‌ها کناره‌گیری کند.»
اسقف ویگانو هیچ سند و مدرکی برای اثبات ادعای خود درباره مکالمه سال ۲۰۱۳ با پاپ ارائه نداده است.
آقای ویگانو از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به عنوان سفیر واتیکان در واشنگتن خدمت کرده است.
او همچنین می‌گوید که در سال ۲۰۰۶ گزارشی برای مقام‌های بالاتر در واتیکان ارسال کرده که در آن درباره مظنون بودن تئودور مک‌کریک به آزار جنسی بزرگسالان در یک مدرسه مذهبی در نیوجرسی هشدار داده است.
تئودور مک‌کریک که اکنون ۸۸ سال دارد ماه گذشته میلادی از مقام خود استعفا کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.