در همایش فراخوان بنیاد شهید مسعود برای مشارکت چشم‌گیر در انتخابات/ احمدولی مسعود: آرزوی پیروزی داکتر عبدالله را دارم / داکتر عبدالله: در دولت اصلاحات و همگرایی اجندای ملی را مدنظر قرار خواهیم داد

گزارشگر:20 جوزا 1393 - ۱۹ جوزا ۱۳۹۳

احمد ولی مسعود، رییس بنیاد شهید مسعود، در همایشی که از جانب این نهاد برای شرکت پرشور مردم در انتخابات برگزار شده بود،  پیروزی داکتر عبدالله عبدالله را در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری آ رزو کرد و او را یک شخصیت مناسب برای ریاست جمهوری افغانستان خواند.

در این همایش که در هوتل انترکانتیننتال برگزار شده بود، صدهاتن از نخبه‌گان کشور، فعالان سیاسی، قرماندهان جهادی و دانشجویان شرکت کرده بودند.mnandegar-3

آقای مسعود گفت: افتخار دارم که امروز داکتر عبدالله، رفیق دیرینۀ خویش را، در آستانۀ پیروزی می‌بینم. سال‌ها من و داکتر عبدالله دوست و همکار بوده‌ایم و خاطرات به یادماندنی دوران جهاد و مقاومت را تحت رهبری آمر صاحب شهید با هم داریم. بسیاری از فراز و نشیب‌های زنده‌گی سیاسی را با هم پشت سر گذاشته‌ایم ‌و در انتخابات قبلی ریاست‌جمهوری مفتخرم به این‌که اولین بار( انتخابات ۸۸) بنده ایشان را منحیث یک شخصی

ت مناسب به کاندیداتوری ریاست جمهوری افغانستان شناسایی و تشویق کرده و با تمام امکانات و توان از ایشان حمایت نمودم. تفکر سیاسی تغییر و امید و تأسیس ائتلاف ملی افغانستان، دقیقاً از همان زمان شکل گرفت که امروز محور اصلی قضایای سیاسی کشور قرار گرفته و کاندیدای پیشتاز را تحویل مردم افغانستان داده است.
احمدولی مسعود با اشاره به حملۀ اخیر بر جان داکتر عبدالله عبدالله و درود بر شهدای این حادثه گفت: «خوشحالم که داکتر صاحب عبدالله و همراهانش از این حملۀ تروریستی جان سالم به دربردند. این نقطعۀ عطف است و هشدارباشیست به همۀ آنانی‌که به افغانستان، منحیث خانۀ مشترک می‌اندیشند.
توطیۀ روز جمعه، زنجیرۀ دسایس خطرناکی‌است که بیش از یک دهه می‌شود ملت افغانستان را داغدار کرده است. شخصیت‌های بزرگ جهاد و مقاومت از قهرمان ملی کشور شروع تا شهید مزاری، شهید عبدالحق، و به همین سلسله نخبه‌گان جهاد و مقاومت و همچنان بزرگان قوم در جنوب و شخصیت‌های ملی الی شهادت رهبر جهاد استاد برهان‌الدین ربانی شهید و تا به امروز، سوء قصد به جان داکتر صاحب عبدالله همه از یک تفکر تغدیه می‌شوند و آن تفکر در مقابل آنانی است که افغانستان را به افغانستان می‌خواهند و خیر و صلاح کشور و سعادت مردم در برنامۀ شان است.»
احمدولی مسعود افزود: نقطه قابل تأمل و سوال اصلی این است‌که چرا بزرگان‌مان که هریک عمری را در دفاع از وطن، آزادی، مردم و دین خدا سپری نموده اند و قد راست ایستاده اند، آماج همچو حملات تروریستی و ظالمانه قرار می‌گیرند. در این چه رازی نهفته است که تا هنوز که هنوز است حتا سرنخی هم از طراحان این توطه‌ها به دست نیامده است؟ چرا باید ما همواره خون بدهیم و هیچگاهی حق زنده‌گی و خوشی نداشته باشیم؟ این چه کسانی اند که حق خوشبختی ما را سلب می‌نمایند و ما را عادت می‌دهند که همواره شهید بدهیم و به سوگ بنشینیم و ملت خویش داغدار ببینیم؟ این چه دور باطلی‌ است که از آن هیچ روزی هم خلاصی نداریم؟
آقای مسعود در ادامۀ سخنانش تأکید کرد، فقط برای لحظه‌یی مکث نمایید و تصور کنید که اگر خدای ناخواسته روز جمعۀ گذشته، دشمنان موفق به هدف خود می‌شدند، چه بلایی بر سر این ملت، آینده دموکراسی، انتخابات و سرنوشت کشور می‌آمد و این مردم تا چه زمان دیگر آرامش نسبی خود را از دست می‌دادند.
احمد ولی مسعود، در ادامۀ سخنانش خاطر نشان کرد: «افغانستان پس از سال‌ها افتان و خیزان، به طرف نظام مردم‌سالاری می‌رود و ما در این قسمت از جامعۀ جهانی سپاس‌گزار هستیم که زمینه را مساعد ساختند و آرزو داریم تا جامعه جهانی در آینده‌های افغانستان هم‌چنان حمایت خود را از مردم افغانستان ادامه دهند.»
احمد ولی مسعود تأکید کرد، در واپسین روزهای کمپاین‌های انتخاباتی که پای سرنوشت ملت بزرگ افغانستان در میان است، مردم طالب رهنمایی برای انتخاب نیک می‌باشند. بنابراین ما درحالی که به دیدگاه‌های خویش عمیقاً پای‌بند می‌باشیم و با مشارکت در روند ملی انتخابات به‌حیث شهروندان این سرزمین و به خاطر ادای مسوولیت تاریخی در برابر خدا و مردم، برای برادر محترم داکتر صاحب عبدالله به‌حیث رییس جمهور آینده کشور با تیم همراه‌شان در محور اصلاحات و همگرایی، دعای خیر و پیروزی می‌نماییم. پروردگار به ایشان توفیق اعطا نماید تا در ساحت دولتداری و خدمتگزاری برای مردم افغانستان موفق و سربلند بیرون آیند.
رییس بنیاد شهید احمد شاه مسعود هم‌چنان گفت: «داکتر عبدالله که شخصیت‌شان با شخصیت عقلانی مسعود شهید، با شخصیت عاطفی وی و رابطۀ او با مردم و جهان و با خدا گره خورده، به مردم این سرزمین این امیدواری را داده است که کسی که با تکیه با این نام به میدان آمده و ادعای پاسداری از افکار و اندیشه‌های شهید مسعود را دارد، بتواند با تکیه بر همین هویت، ضامن رفاه و سعادت خلق الله و موجب سرافرازی کشور گردد.»
او گفت که امیداریم با پیروزی ایشان با دعوت و فراخوان ملی از همۀ نیروهای تأثیرگذار منجمله تیم رقیب انتخاباتی، نخبه‌گان سیاسی- مدنی مطابق صواب دید خود ایشان و دیدگاه‌های ملی و محوری افغانستان در متن نظام در چارچوب دولت ملی همه با هم همکار نظام باشیم. و با این روش بتوانیم از این مرحلۀ حساس تاریخی گذار به طور جمعی و موفقانه به فردای با ثبات عبور نماییم. در این باب بارها با جناب داکتر صاحب صحبت‌ها داشته‌ایم. امیداریم که انشاالله در فردای پیروزی بدون هیچ چشم داشتی به مقام و عنوانی بتوانیم در جمع بزرگ نخبه‌گان افغانستان در جهت صلح، وفاق، وحدت، همگرایی و تفاهم همکار باشیم.
رییس بنیاد شهید مسعود همچنان افزود: آرزومندیم که زعامت جدید افغانستان در فصل جدید سیاسی با حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌ها، حفظ ثبات و تقویت حاکمیت قانون و اصلاحات وعده داده شده بتواند به وعده‌های خود در اذای خدمت گذاری به مردم عمل نماید.
همچنان، داکتر عبدالله عبدالله نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری و رهبر تیم اصلاحات و همگرایی از اعلام حمایت نخبه‌گان کشور و بنیاد شهید مسعود از نامزدی‌اش در انتخابات ستایش کرد.
داکتر عبدالله عبدالله در این نشست گفت که با بررسی تاریخ چند دهۀ کشور می‌نگریم که مردم ما بار بار در خون غرق شدند و هر بار استوار و سربلند از آزمون روزگار بیرون بدر آمدند و این‌بار نیز در مرحله‌یی قرار گرفته‌اند که انشاالله پیروز بیرون خواهند شد.+
نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان این‌که در این دوره برای بار نخست در تاریخ افغانستان قدرت از یک رییس‌جمهور منتخب به رییس‌جمهور دیگری انتقال می‌کند، گفت: «البته افتخار انتقال قدرت مسالمت‌آمیز را مجاهدین و مردم افغانستان داشتند؛ سیزده سال قبل رهبر شهید استاد برهان‌الدین ربانی، بانی رسم انتقال متمدنانۀ قدرت در کشور بودند.»
داکتر عبدالله عبدالله هم‌چنان گفت، ما و آقای احمد ولی مسعود در زمانی که کنفرانس بن (۲۰۰۱) برگزار گردید، همیشه در تماس بودیم و آرزوی ما این بود تا روی طرحی برای شروع و دوام پروسۀ مردم‌سالاری همه به توافق برسیم و یک روزی مردم به حق تعیین سرنوشت خود برسند، این آرزوی ما بود و تا حال کارهایی صورت گرفته و کارهای دیگری نیز در حال انجام است.
آقای عبدالله عبدالله با بیان خاطرات مشترک خویش با دوست و رفیق نزدیکش آقای احمدولی مسعود گفت: احمدولی مسعود طی سال‌های گذشته آرزوی چوکی و مقام را نداشته است؛ اگر در بنیاد شهید احمدشاه مسعود بوده و یا هم برنامۀ آجندای ملی را با جمعی از نخبه‌گان کشور راه‌اندازی کرده؛ تنها در بارۀ افغانستان فکر کرده و برای آینده و سلامت کشور تلاش ورزیده است.»
آقای عبدالله افزود، احمدولی مسعود و جمع نخبه‌گانی که در محور برنامۀ آجندای ملی در سال‌های پسین کار کردند، آنان با خودگذری این کار را کردند، فکر تولید کردند و به خورد مردم افغانستان دادند و ما هم از نظریات این دوستان مستفید شدیم و در جریان کار نظریات آن‌ها را در برنامه‌های دولت اصلاحات و همگرایی مدنظر خواهیم گرفت.
آقای عبدالله عبدالله با ستایش از کارکردهای کنفرانس آجندای ملی و نخبه‌گانی‌که در محور آن کار کردند، گفت: این‌ها افکار و نظریاتی را خلق کردند که برای همیشه به درد افغانستان می‌خورد و دولت اصلاحات و همگرایی به اندیشۀ این جمع نخبه‌گان احترام قایل است و ضرورت این را می‌دانیم که نه تنها برای روز انتخابات که برای موفقیت مردم افغانستان، از آن استفاده ببریم.
نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان با اشاره بر چالش‌های موجود در کشور تأکید کرد: حل این مشکلات تنها به یک بازوی حکومت ممکن نیست؛ اگر نخبه‌گان این کشور بازو و دست به دست هم ندهند، حکومت نمی‌تواند این‌بار را ببرد.
داکتر عبدالله عبدالله از شعارهای قومی برخی اعضای تیم اشرف غنی احمدزی نیز انتقاد کرد.
او گفت که کسانی که مردم را تهدید به رأی دادن به کسی می‌کنند، نه خود را شناخته اند، نه از مسوولیت خود آگاه هستند و نه هم مردم افغانستان را شناخته اند.
داکتر عبدالله افزود، این افراد شعور مردم را در نظر نگرفته‌اند و از آگاهی مردم خود خبر ندارند و صداهای تفرقه را بلند می‌کنند و کسانی‌که مدعی «متفکر جهان» هستند، در برابر چنین تحرکاتی خاموش می‌نشینند؛ خداوند هدایت شان کند.
موج حمایت سراسری از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، پیروزی این تیم را در دور دوم انتخابات ریاست‎جمهوری قطعی ساخته است.
اکثریت نامزدان مطرح دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری و اکثریت چهره‏های برجستۀ سیاسی، از داکتر عبدالله عبدالله در دور دوم انتخابات حمایت‌ کرده‎اند.
به باور ناظران، حمایت بنیاد شهید مسعود و خانوادۀ قهرمان ملی افغانستان از تیم اصلاحات و همگرایی، جایگاه و پایگاه اجتماعی این تیم را بیش از پیش افزایش می‌بخشد.
خانوادۀ قهرمان ملی با حمایت‌شان از داکتر عبدالله عبدالله به همه نگرانی‌هایی که از جانب مردم وجود داشت، پاسخ ارایه کردند.
مردم در شبکه‎های اجتماعی به گونۀ گسترده از پیوستن بنیاد شهید مسعود و احمدولی مسعود به تیم اصلاحات و همگرایی استقبال کرده‏‎اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.