تقویت پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان تا زمان خروج نیروهای ناتو از افغانستان

گزارشگر:21 عقرب 1392 - ۲۰ عقرب ۱۳۹۲

mandegarوزارت دفاع روسیه کار تجدید تجهیزات نظامی پایگاه ۲۰۱ در خاک تاجیکستان را تا زمان خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از افغانستان تکمیل کرده و توان دفاعی ارتش‌های تاجیکستان و قرقیزستان را تقویت می‌کند.
سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که تقویت و تکمیل پایگاه نظامی ۲۰۱ روسیه در خاک تاجیکستان تا زمان خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از افغانستان در سال ۲۰۱۴ به اتمام رسیده و انواع تجهیزات جدید و تانک‌های نظامی به این پایگاه ارسال خواهد شد.
شایگو در یک برنامه تلویزیونی از شبکه «راسیا-۲۴» گفت: ما به تجدید ساختار پایگاه ۲۰۱ در تاجیکستان پرداخته و این روند تا انتهای ماه دسمبر تقریباً به میزان ۸۰ درصد رسیده و تا زمان خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از افغانستان در سال ۲۰۱۴ تا ۱۰۰ درصد تکمیل خواهد شد که از جمله این اقدامات تجهیز این پایگاه به تجهیزات جدید و تانک‌های نظامی است.
وزیر دفاع روسیه با یادآوری اینکه رهبران این کشور به برنامه ارسال سلاح و تقویت توان دفاعی ارتش‌های قرقیزستان و تاجیکستان اهمیت زیادی قائل هستند، افزود: ما بالگرد و هواپیماهای جدید که قادر به پرواز در کوهستان‌های منطقه باشند، به پایگاه نظامی روسیه در کانت ارسال کرده‌ایم.
شایگو پیش از این نیز اعلام کرده بود که روسیه بر اساس پیش بینی‌های اولیه تا سال ۲۰۲۵ مبلغی معادل ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون دالر برای تحقق برنامه تجدیدساختار نظامی ارتش تاجیکستان هزینه صرف خواهد کرد و از همین سال ۲۰۱۳ ارسال تجهیزات نظامی جدید برای ارتش قرقیزستان را آغاز کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.