وزارت خارجه: نشست مسکو رضایت‌بخش است

- ۲۷ حمل ۱۳۹۶

سخنگوی وزارت امور خارجه نشست یک روزۀ مسکو در بارۀ اوضاع افغانستان را رضایت‌بخش دانست و گفت که دور بعدی این نشست در کابل برگزار خواهد شد.
شکیب مستغنی دیروز شنبه، در نشستی گفت که زمان دور آینده این نشست هنوز تعیین نشده است.
آقای مستغنی می‌گوید که کشورهای شرکت کننده در این نشست، با ترغیب گروه طالبان به گفت‌وگو و صلح، تاکید کردند که این گروه از راه نظامی به خواسته‌های خود MANDEGARنخواهند رسید.
او گفت: اجماع منطقه‌یی در بارۀ تامین امنیت در حال شکل‌گیری است و کشورهای شرکت کننده از گفت‌وگوهای صلح به رهبری افغانستان حمایت کردند.
آقای مستغنی گفت که در نشست مسکو بر روابط دولت با دولت به جای گروه‌های مسلح تاکید شد.
سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که ۱۱ کشور شرکت کننده در نشست مسکو توافق کردند که نشست بعدی این گفت‌وگوها در کابل برگزار شود.
نشست بین المللی مسکو در بارۀ اوضاع افغانستان روز جمعه با شرکت روسیه و کشورهای همسایه افغانستان در پایتخت روسیه برگزار شد.
روسیه از امریکا نیز برای حضور در این نشست‌ها دعوت کرده بود، اما کاخ سفید اعلام کرد که در آن حضور نخواهد یافت.
سخنگوی وزارت خارجه در بارۀ حضور نیافتن امریکا در این نشست‌ها گفت که شرکت نکردن واشنگتن در نشست مسکو به معنای مخالفت با گفت‌وگوهای صلح نیست و امریکا پیش از این از گفت‌وگوهای صلح به رهبری افغانستان اعلام حمایت کرده است.
آقای مستغنی گفت: افغانستان در این نشست تاکید کرده است که هیچ تفکیک بین تروریسم خوب و بد نیست و نباید آنان را تقسیم کرد و باید با تمامی گروه‌های تروریستی یک‌سان برخورد شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.