کمیتۀ خانواده‌های دانش‌آموزان مکتب‌های افغان-ترک: وزارت معارف به ما «دشنام‌نامه» فرستاده است

گزارشگر:چهار شنبه 16 جوزا 1397 - ۱۵ جوزا ۱۳۹۷

کمیتۀ خانواده‌های دانش‌آموزان مکتب‌های افغان-ترک دیروز در یک نشست خبری با حضور دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در برابر نامۀ اخیر وزارت معارف اعتراض کرده و آن را «دشنام‌نامه» می‌خوانند.
mandegar-3در این نامه از ریاست‌ معارف ولایت‌های بلخ، کندهار، هرات و جوزجان خواسته شده تا همکاری رسمی‌شان با مکتب‌های افغان-ترک را قطع کنند. محتوای این نامه همچنان انتقال مدیریت این مکتب‌ها به بنیاد معارف کشور ترکیه را امری حتمی پنداشته است.
اعضای کمیتۀ خانواده‌های دانش‌آموزان مکتب‌های افغان-ترک می‌گویند، این نامه حق آموزش را از دانش‌آموزان سلب کرده و حکومت تا کنون هیچ برنامۀ قانونی برای حل مشکل این مکتب‌ها روی دست نگرفته است.
به گفتۀ آنان، در این نامه آمده است که برای دانش‌آموزان مکتب‌های افغان-ترک شهادتنامه داده نشود و جایدادهای این مکتب‌ها به بنیاد معارف ترکیه واگذار گردد.
فضل‌احمد معنوی، عضو کمیتۀ خانواده‌های دانش‌آموزان مکتب‌های افغان-ترک این نامۀ وزارت معارف را دشنام‌نامه می‌خواند و می‌گوید، برخی از کارمندان بلندپایۀ حکومت با امور مکتب‌های افغان-ترک برخورد سلیقه‌یی می‌کنند.
با این حال مسئولان این وزارت پیش از این گفته بودند که وزارت معارف برای نفع کشور و دانش‌آموزان، این مکتب‌ها را به بنیاد معارف ترکیه سپرده است.
کمیتۀ خانواده‌های دانش‌آموزان مکتب‌های افغان-ترک در قطع‌نامه‌یی خواهان لغو این نامه شدند و تأکید کردند که از موضع‌شان عقب نمی‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.