والی بلخ: حتا پیش از روز انتخابات تقلب کردند

گزارشگر:25 جوزا 1393 - ۲۴ جوزا ۱۳۹۳

استاد عطامحمد نور، والی بلخ روز گذشته در یک نشست خبری از عملکرد کمیسیون انتخابات انتقاد کرد و از دستگیری چند نفر متخلف به صورت مستند خبر داد.
والی بلخ تأکید کرده است که کمیسیون‌های انتخاباتی به وعده‌های خود عمل نکرده و تخلفات گسترده حتا پیش از آغاز رای‌دهی رخ داده است.
استاد عطا محمد نور، از نیروهای امنیتی به خاطر تدابیر خوب امنیتی تشکری کرد؛ ولی کمیسیون‌های انتخاباتی را به خاطر عملکرد ضعیف مورد انتقاد قرار داد.mnandegar-3
عطامحمد نور گفت: از طرف جامعۀ جهانی و کمیسیون‌های انتخاباتی تعهداتی وجود داشت؛ ولی تا اکنون معلوم نیست که آن‌ها تا چه حد به تعهدات پایبند بودند.
وی اظهار داشت که روز گذشته (جمعه)، در چند ولسوالی صندوق‌های پر شده‌یی را یافته‌اند که به نفع یک کاندیدای مشخص پر شده بود.
به گفته وی، در ولسوالی‌های وارگون و برمن چندین تن را با صندوق‌هایی‌که از قبل به نفع کاندیدایی مشخص پر شده بود؛ به صورت مستند دستگیر کرده اند که در ولسوالی ارگون فرمانده امنیه و در ولسوالی برمن ارتش ملی از متخلفین حمایت کرده اند.
آقای نور انتخابات ۱۶ حمل را حماسه آفرینی مردم خواند و انتخابات دیروز را نهادینه ساختن دموکراسی دانست.
وی بار دیگر تأکید کرد که انتخابات باید در دور اول ختم می‌شد.
آقای نور ابراز امیدواری کرد نتیجه انتخابات شفاف و عادلانه و مطابق میل مردم باشد.
والی بلخ در حالی از وجود تقلب‌ها در روند انتخابات سخن می‌گوید که گزارش‌ها حاکی از این است که در ساعات ابتدایی، مردم از کمبود ورق رای دهی در ساحات مختلف کشور شکایت کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.