جنرال دانفورد: افغانستان به سرنوشت عراق مواجه نمی‌شود

گزارشگر:28 جوزا 1393 - ۲۷ جوزا ۱۳۹۳

فرمانده ارشد ارتش امریکا در افغانستان اعلام کرد، از زمانی که اسلام‌آباد حملات هوایی به پایگاه‌های شبه نظامیان را آغاز کرده، واشنگتن اقدامات نظارتی خود در مرز افغانستان و پاکستان را افزایش داده اما تاکنون شاهد فرار هیچ شبه نظامی نبوده است.
جنرال جوزف دانفورد، فرمانده ارشد ارتش امریکا در افغانستان در مصاحبه‌ با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: واشنگتن عملیات نظامی خود را با پاکستان در سراسر مرز این کشور هماهنگ نمی‌کند اما مقامات میزان تبادل اطلاعات با افغان‌ها را افزایش داده‌اند.mnandegar-3
وی افزود: نیروهای افغان و امریکا در این منطقه برای مقابله با هرگونه تاثیرات جانبی این حملات از جمله فرار افراطگرایان به افغانستان آماده‌اند.
امریکا مدت‌ها پاکستان را برای از بین بردن شبه‌نظامیان طالبان که در منطقه قبیله‌نشین وزیرستان شمالی در نزدیکی مرز افغانستان پایگاه امنی پیدا کرده‌اند و از آن منطقه برای حمله به نیروهای ناتو و افغان در افغانستان استفاده می‌کنند، تحت فشار گذاشته است.
جنرال دانفورد گفت: خانواده‌های پاکستانی مشاهده شده‌اند که برای فرار از حملات هوایی ارتش پاکستان در این منطقه از مرز عبور کرده‌اند.
وی افزود: مقام‌ها در تلاش‌اند تا مشخص کنند چه تعداد خانواده پاکستانی برای فرار از ناآرامی‌ها به افغانستان فرار کرده‌اند اما این کار بسیار دشواری است چرا که بسیاری از این خانواده‌ها به شمال شرق یا جنوب شرق کشور نقل مکان کرده‌اند.
جنرال دانفورد با اشاره به افزایش اعتماد به نفس در بین نیروهای امنیتی افغان گفت: گمان نمی‌کنم که فروپاشی ارتش و تحولات رخ داده در عراق پس از خروج نیروهای ضربت امریکا، در افغانستان نیز رخ دهد. اما برای جلوگیری از وقوع آن امریکا و ناتو باید یک توافق‌نامه امنیتی دو جانبه با افغانستان امضا کرده و به آموزش نیروهای امنیتی افغانستان ادامه دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.