احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





داکتر عبـدالله: مسوول بن‌بست سیاسی کرزی است

گزارشگر:31 جوزا 1393 - ۳۰ جوزا ۱۳۹۳

داکتر عبدالله عبدالله، نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که افغانستان با «بن‌بست سیاسی» مواجه شده و مسوولیت این وضع نیز بر عهده رییس‌جمهور کرزی و کمیسیون‌های انتخاباتی است.
داکتر عبدالله که یک روز پس از اعلام تعلیق رابطه تیم انتخاباتی‌اش با کمیسیون انتخابات در یک نشست خبری حضور یافته بود، گفت که از نظر تیم او فعالیت‌ کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان از این پس «غیرمشروع» است و آن‌ها نتایج کارهای بعدی این کمیسیون‌ را قبول نخواهند کرد.mnandegar-3
آقای عبدالله گفت که کمیسیون مستقل انتخابات روند شمارش و بررسی آراء را بدون حضور ناظران او ادامه داده است.
داکتر عبدالله در اعتراض به آنچه که برآورده نشدن خواسته‌هایش از کمیسیون انتخابات افغانستان می‌خواند، تمام روابط تیم انتخاباتی خود با این کمیسیون را به حالت تعلیق درآورد و از ناظران تمیش نیز خواست که محلات شمارش آراء را ترک کنند.
آقای عبدالله در نشست خبری روز پنجشنبه خود گفت: «وقتی این‌ها (کمیسیون انتخابات) در غیاب ناظران ما به کار ادامه دادند، این عملکردشان قابل قبول نیست و موقف ما این است که از این به بعد هر نوع اجراآت کمیسیون‌های انتخاباتی برای ما و مردم افغانستان غیر قانونی تلقی می‌شود و نتایج این اقدامات مورد قبول ما نخواهد بود.»
به تعلیق در آمدن کار ضیاءالحق امرخیل، رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات به دلیل آنچه که آقای عبدالله دست داشتن او در «تقلب مشهود» می‌داند، روشن شدن میزان مشارکت مردم و ارایه توضیح در مورد میزان آرای ریخته شده به صندوق‌ها در تعدادی از ولایت‌ها خواسته‌های آقای عبدالله از کمیسیون انتخابات افغانستان است.
او همچنین از کمیسیون انتخابات خواسته بود تا روند شمارش آرای دور دوم انتخابات را فوراً متوقف کند.
آقای عبدالله در نشست خبری خود گفت که در دور اول انتخابات نیز کمیسیون‌های برگزار کنندۀ انتخابات، بی‌طرف نبودند و آرای گروه انتخاباتی او را هدف قرار دادند ولی در دور دوم انتخابات، «تقلب گسترده و مهندسی شده» رخ داده است.
او همچنین از جامعه جهانی خواست که بی‌طرفی خود در انتخابات افغانستان را ثابت کند.
گل‌آغا شیرزی، از نامزدان دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری که در دور دوم از آقای عبدالله حمایت کرده است نیز در این نشست خبری گفت که به عملکرد کمیسیون‌های انتخاباتی و حکومت افغانستان اعتراض دارد. او گفت که «حکومت و نهادهای انتخاباتی در دور اول نیز اجراآت قانونی نکردند و حالا هم سعی دارند به نفع نامزد مشخصی کار کنند.»

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.