رییس اجرایی دولت وحدت ملی: به‌زودترین فرصت انتظار پایان می‌یابد

گزارشگر:چهار شنبه 17 جدی 1393 - ۱۶ جدی ۱۳۹۳

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی روز گذشته در نشستی با نماینده‎گان شوراهای ولایتی گفت که کابینه نهایی شده است.
آقای عبدالله که در میان روسای شوراهای ولایتی یازده ولایت صحبت می‌کرد، گفت که بار دیگر با رییس جمهوری در بارۀ معرفی کابینه گفت‎وگو می‎کند و به زودترین فرصت، انتظارات مردم افغانستان برآورده خواهد شد.mnandegar-3
اما او روشن نساخت که چه زمانی کابینه معرفی شده و انتظارات مردم افغانستان به پایان می‌رسد.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی خاطرنشان کرد که جابجایی افراد شایسته و واجد شرایط در کابینه، باعث طولانی شدن معرفی نامزد وزرا شده است.
آقای عبدالله اضافه کرد که حضور سرپرست‌ها در راس ادارات افغانستان، چالش‌ها را به وجود آورده و انتظار می‌رود که با معرفی نامزد وزرای کابینه، گراف چالش‌ها در کشور کاهش یابد.
رییس اجرایی حکومت وحدت در مورد چه‌گونگی تامین امنیت نیز لب به سخن گشوده و گفت که روند تامین امنیت در کشور به خوبی پیش می‌رود و در این شرایط حساس، نیاز است که شهروندان افغانستان با نیروهای امنیتی گام به گام حرکت کنند.
وی همچنین در خصوص چه‌گونگی وضعیت اقتصادی کشور اشاره نموده و اضافه کرد که شکل‌گیری بحران از یک و نیم سال بدین سو تاثیر منفی بر وضعیت زنده‌گی مردم افغانستان به جا گذاشته است.
او اطمینان داد که با معرفی نامزد وزرای کابینه و نهایی‌شدن بودجه ملی افغانستان، وضعیت اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت.
بودجه ملی سال ۱۳۹۴ خورشیدی افغانستان چند روز قبل از سوی اعضای مجلس نمایندگان رد شد و هنوز مشخص نیست که این بودجه، مجددا چه زمانی به مجلس معرفی خواهد شد و احتمال می رود که تایید بودجه از سوی اعضای مجلس، زمان بیشتری را در برخواهد گرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.