رییس دبیرخانۀ شورای عالی صلح از یک حملۀ انتحاری جان سالم به‌در برد

گزارشگر:1 سرطان 1393 - ۳۱ جوزا ۱۳۹۳

mnandegar-3انفجار انتحاری در یکی از خیابان‌های اصلی غرب کابل، منجر به مرگ یک غیرنظامی و زخمی شدن سه غیرنظامی دیگر شده است.
حشمت‌الله استانکزی سخنگوی پولیس کابل گفت که این انفجار حوالی ساعت ۷:۱۰ صبح شنبه (۳۱ جوزا) در خیابان برهان‌الدین ربانی (افشار) روی داد.
به گفته او، زمانی که موتر حامل معصوم استانکزی، رییس دبیرخانه شورای عالی صلح از آن جا می‌گذشت، فرد بمب‌گذار بمب جاسازی شده در موتری را که سوار آن بود، منفجر کرد اما به آقای استانکزی آسیبی نرسید.
هنوز هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته، اما پولیس می‌گوید که این انفجار کار کسانی است که نمی‌خواهند در افغانستان آرامش برقرار شود و برنامه صلح به موفقیت برسد.
پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ جوزا، این نخستین انفجار انتحاری در شهر کابل است.
مقام‌های امنیتی گفته‌اند که پیش از انتخابات و در روز برگزاری آن دست کم شش شبکه عملیاتی طالبان را متلاشی کردند که قصد انجام حملات انتحاری در این شهر داشتند.
دو روز پیش از انتخابات دو بمب‌گذار انتحاری کاروان انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله، یکی از دو نامزد این انتخابات را هدف قرار دادند که شماری از محافظان او و چند غیرنظامی را کشتند.
آقای عبدالله کمیسیون انتخابات را متهم به «تقلب» در نتایج انتخابات کرده و هواداران او دست به اعتراض علیه آنچه که تقلب مهندسی شده نتایج انتخابات می‌خوانند، زده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.