سریال ناتمامِ ارگ کـشور را به بحـران نـزدیک‌تـر سـاخت!

گزارشگر:یادداشتی از احمدولی مسعود/ 11 سرطان 1393 - ۱۰ سرطان ۱۳۹۳

در این شب و روزهایی که مردم به‌شدت نگران اوضاعِ کشور می‌باشند، بی‌باوری‌ همه‌جا را فرا گرفته، مردم امنیتِ روانیِ خویش را هر روز بیش از پیش از دست می‌دهند و در این ماه مبارک رمضان، دست به دعا استند که پروردگارا ما را از این تاریکی، به فردای روشن برسان!… اما ارگ‌نشینان مشغول پیاده کردنِ آجنداهای شخصیِ خود می‌باشند؛ آنانی که مستقیماً مسوولِ بحران‌سازی و تنش‌آفرینیِ موجود در کشور اند و سرنوشتِ یک ملت را به بازی گرفته‌اند.mnandegar-3
در این‌جا مختصراً و ماده‌وار، به بازی‌های چندپهلوی ارگ اشاره می‌شود تا مردم در جریان قرار گیرند که بحران از کجا آب می‌خورد.
بخش‌های اول و دومِ سریالِ ارگ‌نشینان را قبلاً توضیح داده بودم، اینک بخش سومِ سریالِ ارگ را در بازی چندپهلو و فریبکارانۀشان، خدمتِ شما تقدیم می‌کنم:
۱ـ آقای کرزی به تکرار اعلامیه صادر می‌نماید مبنی بر تحویل‌دهیِ قدرت به تاریخِ دوم اگست، پنجم عید، تا افکار عامه را متقاعد سازد که صادقانه آمادۀ تسلیم‌دهیِ قدرت و ترکِ ارگ است.
۲ـ او با ارسال کارت‌های دعوت به سفارت‌خانه‌های خارجی و دعوت از رؤسای حکومات‌شان برای شرکت در روزِ تسلیم‌دهی قدرت (درحالی‌که هیچ نتیجۀ انتخابات معلوم نیست)، می‌خواهد افکار جامعۀ جهانی را به درستی نیتِ خویش مطمین سازد.
۳ـ آقای کرزی به تیم تحول و تداوم، پی‌هم پیامِ اطمینانیه می‌فرستد، چنان‌که این کار را در دور اول انتخابات به تیم اصلاحات و همگرایی کرد.
۴ـ او کمیسیون‌های انتخاباتی و آقای نورستانی را هدایت می‌دهد تا آرای نامزدان را همه‌روزه ضرب و جمع نمایند، تا نامزدان در موقعیتِ بیم و امید قرار گیرند. آقای نورستانی بالنوبه بی‌ترس از خدا و از ملت، به‌آسانی صدهاهزار برگۀ رای را به نفعِ یک نامزد و دیگری پایین و بالا می‌برد.
۵ـ آقای کرزی به شورای وزیران و شورای امنیتِ ملی در مورد وضعیت انتخابات، حرف‌های ضدونقیضی را عمداً تحویل می‌دهد و تعدای هم در این شوراها منحیث سرسپرده‌گان بی‌چون و چرای ارگ، با سیاست و دیپلماسیِ ریاکارانه، افکار تیم‌های انتخاباتی را مغشوش می‌سازند و اذهان ملت را گیچ‌تر.
۶ـ تیم ارگ موازی با بحران‌سازی‌ها و تنش‌آفرینی‌ها و آلوده‌سازی فضای عمومی کشور، ابتکارِ میانجی‌گری را نیز به عهده می‌گیرد و وانمود می‌کند که در جهت فروکش نمودنِ بحرانی که خود ساخته است، میان دو جانب میانجی‌گری می‌کند.
۷ـ آقای کرزی از همه دقیق‌تر می‌داند که جامعۀ جهانی همۀ روابطش را با ایشان قطع نموده و صریحاً به وی هشدار داده که باید قدرت را هرچه عاجل‌تر واگذار نماید. این در حالی است که بیش از یک ماه از زمان تصدی قانونیِ آقای کرزی گذشته و انتخابات نیز صورت گرفته است.
۸ـ او با آگاهی از وضعیت خویش، به آرای مردم دست‌برد می‌زند، آرای پاک و ناپاک را از طریق کمیسیونِ انتخابات چنان باهم مخلوط می‌کند که هیچ مرجعی قادر نباشد آن‌ها را تفکیک کند.
۹ـ آقای کرزی تقابل دو تیم را بیش از هر زمانِ دیگر زمینه‌سازی می‌کند؛ ستاد اصلاحات و همگرایی را تهدید به اعلان نتایجِ آرای تقلبی می‌نماید و به تیم تحول و تداوم هشدار تفکیکِ آرای تقلبی و اصلی را می‌دهد.
* تمامِ این سناریوها که در شرایط موجود به یک بحران منتهی شده، برای آن است تا نامزدان، انتخابات و آرای مردم از اعتبار بیفتند و همه دست به دامانِ کفن‌کشِ قدیم شوند.
* نتیجۀ دردآور این است که سال‌ها قربانی دادنِ یک ملت، حمایت‌های بیلیون‌دالریِ جهان، و همۀ ارزش‌ها و دستاوردهای نسبیِ سیزده‌سال گذشته، قربانیِ امیال جنون‌آمیزِ چند تن ارگ‌نشین می‌شود!

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.