قتل یک خبرنگار جوان در مزار شریف

- ۲۲ سرطان ۱۳۹۳

mnandegar-3چاشت دیروز، خالد آگاه یعقوبی، خبرنگار رادیوی محلی لحظه در شهر مزار شریف، به قتل رسید.
هنوز انگیزه این قتل روشن نیست و عاملین آن نیز شناسایی نشده اند.
مسوولان فرماندهی پولیس ولایت بلخ گفته اند که تحقیقات آنان در مورد این قتل آغاز شده؛ اما هنوز به هیچ نتیجه ای نرسیده است.
عبدالرحمان رحیمی، فرمانده پولیس ولایت بلخ، به خبرنگاران گفته است که گلوله به گلوی یعقوبی اصابت کرده بوده و وی قبل از این که بیمارستان برسد، جان باخته است.
به گفتۀ مسؤولان رادیو لحظه، یعقوبی از پنج سال به این سو در تهیۀ برنامه های اجتماعی و تفریحی، با این رادیو همکار بوده است.
محمد فهیم حقبین، مدیر مسوول رادیو لحظه می‌گوید: « اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که افراد مسلح، وارد خانۀ یعقوبی شده و وی را به قتل رسانده اند.»
اعضای خانوادۀ یعقوبی می‌گویند که، وی هیچ گونه خصومت شخصی با کسی نداشت. آنان از نهادهای امنیتی می‌طلبند که با سرعت و جدیت به این قضیه رسیده‌گی شود.
خالد آگاه یعقوبی ۲۷ ساله، ازدواج کرده بود و دو کودک ۴ ساله و هفت ساله از وی باقی مانده است. وی همزمان با فعالیت‌های خبرنگاری، دانشجوی سال سوم دانشکده انجنیری دانشگاه خصوصی سادات نیز بود.
فردین فرودس مسوول اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان در مزار شریف می‌گوید که نهادهای صنفی و حامی خبرنگاران تلاش دارند تا با همکاری نهادهای امنیتی، عوامل قتل یعقوبی شناسایی شده و مورد پیگیرد قضایی قرار گیرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.