مجلس نماینده‌گان یا «مجلس رباینده‌گان»؟!

گزارشگر:23 سرطان 1393 - ۲۲ سرطان ۱۳۹۳

اگر سال آینده انتخابات پارلمانی برگزار شد، ما می‌دانیم و رسوا ساختن کسانی که از نشانی نماینده‌گی مردم، کام‌روایی کردند، قاچاق کردند و با رأی مردم قمار زدند.
اعضای مجلس نماینده‎گان به‎جای این‏‎که به‎فکر مردم فقیر و مظلوم این کشور باشند، به‎دنبال تأمین منافع شخصی و درازمدت خویش هستند.
شماری از شهروندان کشور با بیان این مطلب می‎گویند که اعضای مجلس با تصویب طرح قانون مصونیت و حقوق اعضای شورای ملی که در برگیرنده mnandegar-3امتیازات و حقوق پس از دوره وکالت می‌باشد، نشان دادند که منافع عمومی و شهروندان تهی‎دست این کشور برای‎شان کوچکترین ارزشی ندارد.
بر اساس این طرح، برای هر عضو مجلس پس از اتمام دوران وکالت، ۲۵ درصد معاش‌، دو محافظ، پاسپورت سیاسی، برای خانواد‌‌شان پاسپورت خدمت و دعوت رسمی آنها برای اشتراک در تمامی نشست‌ها و روزهای بزرگ ملی کشور در نظر گرفته شده ‌است.
تصویب این قانون از سوی مجلس نمایندگان انتقاد تند بسیاری.
از شهروندان کشور و آگاهان امور را به دنبال داشته اند.
مردم می‏گویند که تصویب این‌گونه قوانین از سوی مجلس نماینده‌گان تنها نشان دهنده امتیازطلبی و زیاده‌خواهی آنان می‌باشد.
اما شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان به شدت نسبت به تصویب این قانون انتقاد می‌کنند و تصویب آن را خلاف صریح قانون اساسی افغانستان می دانند.
به گفتۀ آنان، بهتر است نماینده‌گان مجلس به جای تصویب چنین طرح‌هایی، روی تصویب طرح‌هایی کار کنند که نفع آن به عموم جامعه برسد.
شهروندان کشور در شبکه‎های اجتماعی نیز واکنش‎های تندی به این اقدام اعضای مجلس داشته‎اند.
یکی از کاربران فیسبوک نوشته است: ‌فاجعه‌یی بزرگتر از این در یک کشور اتفاق نمی‌افتد که نماینده‌گان، از صلاحیتی که مردم با رأی خود به آنها تفویض کرده اند، به ضد مردم استفاده کنند و « قوۀ مقننه» را در خدمت خود و خانوادۀ خویش قرار دهند.
او نوشته است: روی سخن من به جانب شمار معدودی از نماینده‌گان واقعی مردم نیست. حضور شماری از آدم‌ها به عنوان نمایندۀ مردم در مجلس، برای مردم افغانستان سخت شرم آور است و ‌مایۀ ننگ. اگر سال آینده انتخابات پارلمانی برگزار شد، ما می‌دانیم و رسوا ساختن کسانی که از نشانی نماینده‌گی مردم، کام‌روایی کردند، قاچاق کردند و با رأی مردم قمار زدند.
بسیاری از کاربران فیسبوک مجلس نماینده‎گان را مجلس «رباینده‎گان» خطاب کرده‎اند.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.