مسوول تیم نظارت داکتر عبدالله: مشـکل بیـشتر از تصـور مـاست

گزارشگر:29 سرطان 1393 - ۲۸ سرطان ۱۳۹۳

mnandegar-3سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد: تعداد تیم‌های کاری برای بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور افزایش می‌یابد.
نور محمد نور روز شنبه در یک نشست خبری در کابل با بیان این‌که روند بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به خوبی پیش می‌رود گفت: روند بازشماری آرای انتخابات با نظارت دوصد و پنجاه و یک ناظر بین‌المللی و سیصد و چهل و شش ناظر ستادهای انتخاباتی در کابل همچنان ادامه دارد.
وی افزود: از روز جمعه تاکنون، صندوق‌های ولایت های بلخ، غزنی و وردک به دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات منتقل شده است و انتقال صندوق‌های هرات، قندهار و هلمند به کابل در مرحله بعد قرار دارد.
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خاطر نشان کرد: برای اطمینان از سلامت روند بازشماری آرا تمامی این روند توسط دوربین‌های تعبیه‎شده در بخش‎های مختلف این کمییسیون فیلم‎برداری می‎شود تا امکان مشخص شدن نقص‌ها در روند بازشماری آرا فراهم شود.
در همین حال، ناظران این روند می‌گویند صندوق‌های رای دهی شهر کابل پاک تر از صندوق‌های ولایات است. به گفته آن‌ها، در سه روز گذشته تنها موارد جزیی تقلب را در صندوق‌ها دیده اند؛ ولی در روزهای آینده، تفتیش آرای ولایات دشوارتر خواهد شد.
فضل احمد معنوی، مسوول تیم ناظران داکتر عبدالله گفت: «هنوز صندوق‌ها از کابل است. در مناطق شهری مشکلات کم تر است. ما که به ولسوالی‌های کابل می‌رویم، مشکلات بیشتر می‌شود. یقین داریم وقتی که به ولایات برویم مشکلات زیاد می‌شود. آنچه را ما تصور داشتیم، حتا بیشتر از آن است».
ناظران می‌گویند در نخستین روزهای تفتیش، کارمندان کمیسیون و ناظران به شکل امتحانی فعالیت می‌کنند و این روند با گذشت هر روز سریع تر خواهد شد.
تیم ناظر عبدالله نیز از روند تفتیش آرا راضی است، ولی آقای معنوی می گوید بعضی از هنگرها یا گدام‌هایی که تفتیش در آن ها انجام می‌شود، تاریکند و روند تفتیش آرا ایجاب می‌‌کند تا هر رای به صورت شفاف قابل دید باشد تا درست یا نادرست بودن آن ها تشخیص شود.
بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از موارد مورد توافق دو نامزد ریاست جمهوری است و این روند نزدیک به سه تا چهار هفته ادامه خواهد یافت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.