هشدار «کمپاین اروپایی حقوق بشر» از ادامۀ تنش‎های انتخاباتی

گزارشگر:11 اسد 1393 - ۱۰ اسد ۱۳۹۳

mnandegar-3کمپاین اروپایی حقوق بشر برای مردم افغانستان می‌گوید، در صورت تداوم تنش های انتخاباتی کمک های جامعه جهانی در افغانستان کاهش یافته و این کشور با بحران اقتصادی و امنیتی مواجه می گردد.
نورالحق نسیمی رییس این کمپاین روز جمعه در یک نشست خبری گفت، حکومت افغانستان و کمیسیون مستقل انتخابات باید هر چه زودتر تنش‌های انتخاباتی موجود در کشور را خاتمه دهند.
او گفت: «اگر همچو تنش ها و بحران در سرنوشت انتخابات افغانستان ادامه یابد من برای شما به صراحت می گویم که جامعه جهانی دلچسپی خود را از حضور گسترده شان در افغانستان کم می سازند و بالاخره افغانستان دچار بحران اقتصادی و امنیتی خواهد شد.»
آقای نسیمی تاکید کرد، حکومت آینده باید در برابر خواسته های مردم در داخل و خارج کشور بی‌تفاوت عمل نکند.
این کمپاین درحالی از موجودیت تنش های انتخاباتی ابراز نگرانی می نماید که تاکنون روند بررسی مجدد آرا به علت مشکلات تخنیکی، آموزش ناظرین و اختلاف نظر میان هر دو تیم انتخاباتی سه بار متوقف شده است.
مسوولان کمپاین اروپایی حقوق بشر همچنان از حکومت آینده خواستند تا برای پناهنده‌گان متخصص که در خارج از کشور بسر می‌برند در حکومت سهم داده شود.
به گفته آقای نسیمی، این پناهنده‌گان متخصص با سهم داشتن در حکومت آینده می‌توانند تجارب خویش را با آنها شریک سازند.
او گفت: «پناهنده‌گان متخصص بدین باور اند که در حکومت آینده نقش پناهنده گان متخصص در نظر گرفته شود و حتی پناهنده گان بدین باور اند که در اپوزیسیون که در حکومت آینده تشکیل می شود آنها هم نقش فعال داشته باشند تا تجارب خوبی را که در کشور های خارج بدست آورده اند در خدمت جامعه خود قرار دهند.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.