رییس مجلس: حمایت از عربستان غیرمسوولانه است

گزارشگر:یک شنبه 16 حمل 1394 - ۱۵ حمل ۱۳۹۴

رییس مجلس نماینده‏گان، موضع گیری حمایتی از عربستان سعودی را در مساله یمن غیرمسوولانه خواند و برای جلوگیری از این گونه اظهارات خواستار فرستادن خطوط اساسی سیاست خارجی کشور به شورای ملی شد.
عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‏گان گفت: در مورد سیاست خارجی به صراحت از رییس جمهور و حکومت می‌خواهیم که خطوط اساسی mnandegar-3سیاست خارجی افغانستان را هرچه عاجل تر برای تصویب به شورای ملی بفرستد تا از «اظهارات غیر مسوولانه» جلوگیری صورت گیرد.
آقای ابراهیمی افزود: «هر کسی در افغانستان در هر موقف دولتی و غیر دولتی که قرار داشته باشد باید به مسوولیت‌شان در این مساله (سیاست خارجی کشور) متوجه باشند».
غلام حسین ناصری عضو دیگر مجلس نیز موضع گیری حکومت را در خصوص سیاست خارجی با شرایط کنونی کشور ناسازگار یاد کرد.
آقای ناصری با اشاره به مشکلات و ناامنی ها در کشور افزود: « این حکومت که مملو از تناقضات و پارادوکس‌ها است، یک مشکل را نمی توانیم حل بکنیم دنبال مشکل دیگر می رویم؛ در سیاست خارجی من همین شعر را می خوانم که ، تو کار زمین را خوب (نیکو) ساختی که چنگ اندر آسمان انداختی».
او افزود: حدود ۶ میلیون نفر به عنوان اتباع افغانستان در ۷۲ کشور دنیا با بی‌عزتی به سر می‌‌‌‌‌‌برند که باز حکومت در سیاست خارجی خود یک موضع برخلاف منافع ملی را تصمیم می‌گیریم.
برخی نماینده‏گان مجلس، موضع گیری افغانستان را در قبال مساله یمن همسویی می‌دانند که به گفته آنان یک ضرورت است.
بشیراحمد ته ینج عضو دیگر مجلس گفت: اعلام حمایت افغانستان از عربستان در مساله یمن هرچند سمبولیک بوده و بالاتر از توان و قوت کشور است؛ اما همسویی با کشورهای همکار یک ضرورت است.
آقای ته ینج می‌گوید که این موضع گیری به دلیل جلب توجه و حمایت کشورهای کمک کننده به افغانستان صورت گرفته است.
از سویی هم، رییس مجلس با ذکر حادثه خوست، مساله گروگانگیری ۳۱ مسافر، نا امنی‌ها و عدم مسوولیت پذیری در ولایات از حکومت خواست که به مساله سرپرستی در ادارات محلی نقطه پایان بگذارد.
آقای ابراهیمی افزود که خلاف قانون سرپرستی، مدت ۷ ماه است که اموال دولتی تاراج می شوند و در نتیجه عدم مسوولیت پذیری فامیل‌ها مورد هجوم قرار می گیرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.